środa, 17 lipca 2013

Guma balonowa na śniadanie

Czyżbym przesadziła z eksperymentowaniem? Nie sądzę :D bo wyszło znakomicie! Chcę więcej takich owsianek, a w zasadzie życianek! Haha to było chyba śniadanie dla księżniczki - ślicznie różowe, owocowe, o smaku gumy do żucia z dodatkiem słodkich gwiazdeczek (uprzedzam pytania: mam je ze sklepu z zagranicznymi słodyczami :> w samym śródmieściu Gdyni mamy takie dwa - tyle znalazłam przynajmniej!) Śniadanko gęste, słodkie, z nutą czekoladową - takie jak lubię! Byłam wczoraj na hali targowej i kupiłam troszkę owoców, więc rano mogłam rozkoszować się ich smakiem <3 Sezon truskawkowy niby się kończy, ale na Pomorzu truskawek Ci u nas dostatek :D i to w normalnych (sezonowych) cenach, także u mnie się jeszcze pojawią nie raz hehehehe


Balonowa życianka

Składniki:

  • 5 łyżek płatków żytnich
  • 1 łyżka otrębów pszennych
  • 1/2 szklanki mleka + 1/3 do budyniu
  • łyżka budyniu o smaku gumy do żucia dr. Oetker'a
  • garść malin
  • garść truskawek
  • kawałki czekolady mlecznej (u mnie gwiazdki)
  • słodzidło
  • ewentualnie odrobina barwnika*
* Ja dodałam by wzmocnić kolor owsianki,  jedna łyżka budyniu nie farbuje zbyt mocno :) Uznałam też, że nie mogę farbować naturalnie (np. truskawką) gdyż zepsuje to smak gumy balonowej.

Przepis:

Płatki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy do wsiąknięcia. Po tym czasie gotujemy je z mlekiem, na małym gazie. Dosładzamy do smaku (czym wolicie). W odrobinie mleka (około 1/3 szklanki) rozpuszczamy łyżkę budyniu. Tutaj też możecie dodać odrobinkę barwnika jeśli posiadacie. Gdy  życianka zacznie się gotować i całość się delikatnie zagęści, dolewamy budyniu i intensywnie mieszamy. Gotową życiankę podajemy z czerwonymi owocami (dopasowanie kolorystyczne) i mleczną czekoladą :)

Smacznego <3


Gwiazdeczki zaczęły si pocić...


Uhahaha jestem zła >3

20 komentarzy:

  1. Ale ekstra! Nie widziałam budyniu o smaku gumy do żucia. Rzeczywiście śniadanie dla księżniczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest w ogóle taki budyń?! :D O rany! Brzmi ... Naprawdę intrygująco :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie i smacznie to wyglada.. zwłaszcza z tymi gwiazdkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie cudowne! *.* zabiję Cię za magic starsy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialnie wygląda, nie no śniadanie na wypasie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozwolisz, ze bezczlnie ukradne Ci te gwiazdeczki? ;)
    Swietny pomysl z owsianka, na pewno wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam go kiedyś.. ale w końcu nie skusiłam się, żeby zjeść .
    Truskawki za to zabrałabym bez wahania! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Odwiedzam Pokusę jak tylko jestem na Świętojańskiej. Pyszne księżniczkowe śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
  9. o nie, zniszczyłaś biedną gwiazdeczkę :c ten budyń o smaku gumy do żucia mnie totalnie zaskoczył - chcę go! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. wow, ten smak !! genialne ! ahh chyba już nadużywam wszystkich słów opisujących te cudne śniadania *-* koniecznie muszę znaleźć taki budyń i te gwiazdki *-* kurcze, a zapomniałam o nich jak byłam w Anglii ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Napisałam już u siebie, ale możesz nie odczytać. W sobotę rano wyjeżdżam na 2 tygodnie, ale jak wrócę możemy się spotkać jeśli chcesz ;) Ja mieszkam 7 min. od centrum. Na przeciwko liceum nr VI ;P

    OdpowiedzUsuń
  12. bo chyba w Belgii je wymyślili, w sensie, że drożdżowe :D

    OdpowiedzUsuń
  13. moglabys napisac gdzie sa te sklepy? :) tak sie sklada, ze mieszkam w trojmiescie, a jedyny taki sklep znam w GB gdzie dojazd mam slaby ;c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden, skąd mam gwiazdki, jest na Świętojańskiej i nazywa się 'Pokusa', mniej więcej na wysokości empiku, z tego co kojarzę, lub w okolicy, w każdym razie na pewno po drugiej stronie :)
      Natomiast drugi na hali targowej, blisko dworca głównego w Gdyni

      Usuń
  14. Gdzie kupiłaś ten budyń? ♥.♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten budyn , to pierwsze slysze *-* mega !

    OdpowiedzUsuń
  16. Kliknęłam w Twój link budyniowy - nie wiedziałam, że jest aż tyle smaków. I to jakich! Gumę balonową muszę dorwać, bo cały dzień za mną chodzi teraz ten smak. I żelkowego też muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Idealna konsystencja! a kolorek ciekawy...

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojjj moje ukochane gwiazdki ! Nie widziałam ich nigdzie w sklepach :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...