czwartek, 18 lipca 2013

Deser na śniadanie

A no czemu nie? I tak jadam słodko to i deser mogę :D haha zresztą mój znajomy już skomentował moje śniadania - To nie śniadania, to desery. Niech mu tak będzie ;D Przy okazji są tu jacyś fani fantasy/mangi/cosplay'ów/science-fiction może? Bo kolega, o którym mowa tworzy arcydzieło i rozgłos jest wskazany :> Więcej informacji tutaj.
Wracając natomiast do śniadania... jak zwykle podaję przepis :D I liczę, że Was to zainteresuje i może nawet zainspiruje <3

 

Truskawkowy kleik ryżowy

Składniki na 1 pucharek:

  • pół szklanki płatków ryżowych (u mnie instant)
  • szklanka mleka
  • podwójna garść truskawek (około 250gram) + kilka do dekoracji
  • słodzik/inne słodzidło
  • odrobina gorzkiej czekolady i wiórków kokosowych

Jak zrobić?

Płatki zalać mlekiem i gotować do zgęstnienia - na małym gazie, często mieszając. W międzyczasie dosłodzić do smaku. W tym czasie zblendować umyte i odszypułkowane truskawki. Gdy płatki się całkowicie zagęszczą wlewamy do nich powstały sok, pozostawiając około łyżki truskawkowej esencji do dekoracji. Mieszamy intensywnie. Podajemy w deserowym pucharku, dekorując pozostałą częścią truskawkowego musu, truskawkami, czekoladą i wiórkami. Smacznego :)





Pytania od Aleksandry :) Za nominację dziękuję <3
1. Jak do tej pory mijają Ci wakacje?
Cóż... byłam w Krakowie na weekend, teraz siedzę w domu. Moje wakacje zaczęły się w sumie dopiero 5 lipca, po obronie pracy dyplomowej. Natomiast nie wiem, czy można mówić o wakacjach jako takich... na pewno odpoczywam od szkoły :) Ale pracuję w domu, a od sierpnia już w firmie.
2. Czy codziennie używasz dużo cukru (gotowanie, herbata, kawa)? A może jakieś zamienniki, albo w ogóle brak?
W ogóle, mam straszny uraz związany z ED i ogólnie przeszłościowym odchudzaniem. Ostatni raz użyłam go trochę do kruszonki, natomiast wcześniej to może... 5 lat temu? Używam słodzika z Lidla - sprawdzony, nie robi się gorzki, najlepszy. Oraz miodu i syropu klonowego (od niedawna) :)
3. Ulubiony serial zagraniczny?
Aktualny to On, Ona i Dzieciaki, serial komediowy. W sumie nie oglądam zbyt wielu seriali xd Kiedyś lubiłam - Macgyver, Doktor Quinn, Domek na Prerii, Strażnik Teksasu - to były czasy <3 Teraz nie mam czasu...
4. Ulubione czasopismo?
Nie czytuję gazet raczej, czasaaaaami Shape, Charaktery, lub Focus - ale ulubionego nie mam.
5. Ulubione sezonowe owoce?
Chyba truskawki :) Uwielbiam je.
6. Dużo imprezujesz?
Raczej nie :) Jeśli już to na domówce czasami, wtedy dużo tańczę i śpiewam :D hahaha
7. Gdybyś mogła wybrać dowolną postać z filmu/książki - kim chciałabyś być?
Emmą, z książki Jane Austen
8. Kolor stroju kąpielowego?
Kolorowy ;)
9. Ulubiona bajka z dzieciństwa?
Królewna Śnieżka
10. Najlepszy obiad na upalne dni?
Makaron z twarogiem, truskawkami i miodem
11. A co robisz kiedy pada?
 To co zawsze - pracuję, lub uczę się ;) Ale gdy mam chwilę wolną, a pada to lubię robić jakieś cieplutkie jedzonko albo popatrzeć za okno po prostu.

Nominowałam już raz, więc myślę, że wystarczy ;) 

14 komentarzy:

  1. Pychota! Płatki ryżowe w takim wydaniu, mniam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie desery można jesć bez wyrzutów ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany, świetne te rysunki! :O to jest komputerowo, prawda? Bo co jak co, ale na rysowaniu to ja się kompletnie nie znam :). Jesteś.. hm, wykształcona w tym kierunku? Czy to Ci tak samo przyszło? Mnie się strasznie podobają, szczególnie ten z greckimi bogami, i kopiemy w dupska wszystkie słowa krytyki! Ludzie zazdroszczą i to dlatego :D co do deseru - miałam w zimę fazę, że wcinałam codziennie identyczne na podwieczorek. Tylko, że jeszcze na budyniu truskawkowym. Więc polecam, polecam! :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdybym jeszcze miała truskawki to od razu bym zrobiła z nimi jakiś deser! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowity ten Twój deserek :) Idealny na... no właśnie, na słodkie, leniwe śniadanie.
    Ciepłe jedzenie na deszczową pogodę to jedyne, jakie jem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. truskawki ? skąd ty je masz , kuszące śniadanie ! kleiku ryżowego już dawno nie robiłam ;p

    tak ten zestaw zauroczył mnie od pierwszego wejrzenia, dlatego wziełam od razu miskę i talerz i talerzyk ;) jeszcze tylko kubek do szczęścia ;D
    miłego dnia ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak zjeść deser na śniadanie :D
    Tak zaczęty dzień na pewno nie może skończyć się źle :)

    OdpowiedzUsuń
  8. słodkości z rana muszą być! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki deser to można jeść i na śniadanie i na II śniadanie i na deser :D A i na kolację bym nie pogardziła :P

    OdpowiedzUsuń
  10. deser na śniadanie, czyli takie śniadanie lubimy najbardziej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ależ ja tego dżemu nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Taki pucharek zrobie, zrobie tylko kurdeczka nie wiem juz kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czyli spełniasz marzenia, można powiedzieć... Uwielbiasz rysować i dostajesz pracę grafika komputerowego :). Zazdroszczę! Wiesz, ja marzę o astronautyce *.* haha, ale to raczej niemożliwe, bo musiałabym iść na lotnictwo, a jestem ślepa jak kura. A w jakim programie robi się takie cuda? Nie chcę Ci robić konkurencji, czy coś, po prostu jak zwykle pcha mnie ciekawość :). Piszę, bo sprawia mi to przyjemność. Jestem typem osoby, która nie może żyć, o, nie potrafi usiedzieć w miejscu, jeśli nie ma jakiegoś konkretnego celu... moje obecne cele to przebiec 14 km i napisać to powieścio-opowiadanio-coś, co piszę :). Fajnie, że Ci się podoba. Niestety Cię zmartwię... uwielbiana przez Ciebie twarda bohaterka na końcu i tak staje się miękka :D ale pomyślimy, pomyślimy, plany i tak mi się pewnie 500 razy zmienią ^^

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...