sobota, 6 lipca 2013

Czereśnianki fit ;)

Bo jagód nie miałam :D Haha a czereśnie przywiozłam ze sobą z domku, z działki :) Następnym razem zrobię na pewno też z jagodami <3 bo szczerze je uwielbiam! A będę miała okazję bo dzisiaj zbierałam je z Moim :D Mam pełne słoiczki jagód i podziomek! Następnym razem pójdziemy chyba z wiadrami :D hahaha ale było fajnie - w lesie, na polach, zbieranie, spacerowanie, cisza i spokój. Dobrze wyrwać się na chwilę z miasta :) I dobrze, że już po studiach - można się zrelaksować, mój mózg i ciało potrzebowały oddechu. Takiego porządnego.
Wracając do moich czereśnianek - zjedliśmy je dzisiaj na śniadanie i są absolutnie przepyszne <3 ledwo zaczęłam przygodę z drożdżami a już się w nich zakochałam <3 A moja kuchnia jest tak ciepła, że ciasto rośnie w oczach hahaha :D Zresztą zamiast na 1h zostawiłam je w misce na około 4, w efekcie prawie z miski uciekło hahaha
Polecam gorąco! Wydaje się, że pracy jest dużo ale to nieprawda - podzieliłam przepis na etapy i wszystko dokładnie opisałam stąd taka ilość tekstu ;) Ale same czereśnianki robi się sprawnie i nie wymagają wiele pracy. Inspiracją był dla mnie przepis z mojewypieki.com aczkolwiek moja wersja jest nieco mniej kaloryczna i zdrowsza - jak zawsze xd kocham eksperymentować <3



Czereśnianki

Składniki:

Ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej + łyżka + do podsypania
  • jajko
  • pół łyżeczki soli
  • łyżeczka drożdży
  • łyżeczka masła
  • 150ml mleka
  • Słodzik (około 18 tabl na całość, z Lidla)
Masa serowa:
  • 250 gram twarogu (użyłam President 0%)
  • 2 łyżki syropu klonowego (lub więcej jak chcecie mocno słodkie)
  • żółtko
  • łyżka mąki ziemniaczanej/skrobi kukurydzianej
Polewa: 
  • 3 łyżki mleka w proszku*,
  • odrobina mleka
  • łyżka syropu klonowego.
Konsystencja polewy powinna być gęsta ale możliwa do przelania ;) 
*użyłam odtłuszczonego, jeśli macie granulowane - zblendujcie je na proszek :)

+ czereśnie - około 300gram


Jak robimy:

  1. Rozczyn z drożdży - mieszamy łyżkę mąki z 20 ml ciepłego mleka (lekko ciepłe, nie gorące!) i wkruszamy drożdże. Mieszamy i odstawiamy na 10-15 min. do napęcznienia.
  2. W misce roztrzepujemy jajko, dodajemy pozostałe mleko (o temperaturze pokojowej) i słodzik, ubijamy ręcznie trzepaczką około minuty. W drugiej misce przesiewamy mąkę, dodajemy sól i mieszamy. Gdy rozczyn swoje "odstoi" dodajemy do mąki roztrzepane mleko z jajkami, rozczyn i mieszamy. Wyrabiamy rękoma. Jakby ciasto zbytnio się kleiło można podsypać jeszcze mąki :) Wyrabiamy aż będzie gładkie i elastyczne (u mnie około 10 min, na zmianę z Moim hehe) Przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1h (ja zostawiłam na 3h i wyszedł wielkolud xd).
  3. Przygotowujemy masę serową zwyczajnie łącząc wszystkie jej składniki :) Nawet nie trzeba mikserem ;)
  4. Wyrośnięte ciasto wyrabiamy chwilę i rozwałkowujemy na kwadrat o boku około 25cm. Pamiętajcie by podsypać mąką - inaczej się poprzykleja ;) Nakładamy masę serową, wydrylowane czereśnie (u mnie metodą tradycyjną - pestki wykrajane :D) i składamy ciasto na pół. Instrukcja poniżej ;)


    Kroimy ostrym nożem na kawałki i układamy w naczyniu blisko siebie, żeby nadzienie nie wyleciało <3 U mnie była to forma silikonowa, bo nie mam jeszcze nic innego :) Ale sprawdziła się cudownie. Ostawiamy znowu na jakieś 30 min. Wyrośnie na pewno :D hehe

  5. Gotowe ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika (200st) na około 25-30 min. Po tym czasie wyciągamy, ozdabiamy polewą i pozostawiamy do ostygnięcia.
  6. Zajadamy ze smakiem :D







    Owoce z sadu i dzialki


     A poniżej jeszcze nasze zbiory <3 Moc kolorów!



    11 komentarzy:

    1. Wersja z jagodami będzie idealna :) Sama muszę zrobić coś podobnego, chociaż w sezonie owoców wystarczy proste ciasto drożdżowe lub ucierane - wszystko jest przepyszne :)

      OdpowiedzUsuń
    2. wyglądają mega smakowicie! no i wielki plus za mąkę pełnoziarnistą

      OdpowiedzUsuń
    3. chyba zrobię coś takiego z jagodami.. :D ale jak rodzice gdzieś pojadą, bo wstydzę się przy nich piec, hahaha :D

      OdpowiedzUsuń
    4. Wolałabym z jagodami, ale i w tej wersji bym nie pogardziła takim wypiekiem :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Aaa, uwielbiam te bułki <3 Koniecznie muszę przygotować według Twojego przepisu.

      OdpowiedzUsuń
    6. Świetnie wyglądają!
      Mam ochotę na nie.. (:

      OdpowiedzUsuń
    7. świetne dietetyczne słodkości:)

      OdpowiedzUsuń
    8. mmm z pewnością sobie je zrobię, pyszne iz drowe wypieki to ja lubię ;D

      OdpowiedzUsuń

    Proszę li i jedynie o kulturę :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...