środa, 31 lipca 2013

Cukinia i kokos

Ale bez jajek. To było moje pierwsze podejście do ciasta bez jajek - cóż, na pewno nie ostatnie :) Ciasto wyszło smaczne, wilgotne, lekko chrupiące (przez kokos), delikatnie słodkie i w ogóle ah i oh :D skorzystałam z pomysłu pani Małgosi, której przepisy są absolutnie obłędne! I tak cudownie pomysłowe, oryginalne - ale to życie często nas zmusza by eksperymentować w kuchni i jak widać pani Małgosi udaje się to znakomicie. Wprowadziłam drobne modyfikacje, oryginalny przepis znajdziecie tutaj.
Kilka faktów o cieście - nie ma tu jajek więc nie rośnie jakoś zawrotnie ;) zresztą jest też na mące pełnoziarnistej. Użyłam sporej formy kwadratowej, o boku 23cm więc ciasto wyszło nieco płaskie hihi ale smakuje wyśmienicie. Piekłam 50 min zamiast 40 bo zależy to od piekarnika.


Ciasto cukiniowo-kokosowe

Składniki:

  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (użyłam 3 ziarna Lubelli)
  • 5 łyżek oliwy
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wiórków kokosowych
  • połowa dużej cukinii
  • coś do posłodzenia - u mnie 10tabl słodzika + 2 łyżki syropu klonowego

Przepis:

Cukinię (w całości i ze skórką) starłam na małych oczkach. Nie odsączałam. W misce wymieszałam przesianą mąkę z sodą i wiórkami, dodałam słodzidła, oliwy i wymieszałam*. Następnie dodałam cukinię (soku nie wlewałam, ale samej cukinii też nie odsączałam) i wlałam mleko - wymieszałam wszystko bardzo dokładnie - masa wyjdzie gęsta ale możliwa do przelania do formy. Piekłam w nagrzanym do 180st piekarniku przez 50 minut. Aczkolwiek piekarnik piekarnikowi nie równy - sprawdźcie patyczkiem chociaż ;)
* łyżką, nie używałam w ogóle miksera
 



Jedno z lepszych ciast jakie w życiu jadłam. Przysięgam. 



6 komentarzy:

  1. Cieszę się, że tak Ci smakowało :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda mega smacznie, zresztą jakie mogłoby być z cukinią <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy bym nie wpadła na pomysł ciasta z cukinią!

    OdpowiedzUsuń
  4. zdrowe ciacho o pysznym smaku ! cukinia zdecydowanie nadaję się do tak smacznych wypieków, a kokos uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie zdrowe ciacha są cudowne :) a cukinia i kokos to bardzo inspirujące połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pewnie bardzo wilgotne, pycha:)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...