piątek, 21 czerwca 2013

Ryż na mleku z morelami

Właśnie jestem po pysznych gofrach z moją kochaną siostrą :) Nie robiłyśmy zdjęć, bo umierałyśmy z głodu hahahaha :D ale w zamian daję cudny pomysł na ryż (w wersji brązowej - bo podobno zdrowsza hehe). Ryż gotowany na mleku, z odrobiną cynamonu i najlepszą konfiturą Łowicza jaką dorwałam - morelową ahhh (rozpływam się). Choć ostatnio zrobiłam własny sosik z moreli i dawał radę hehe ;) Też zapodam przepis, choć robiłam go jak zwykle. Inne sosy znajdziecie tutaj: kiwi, truskawki, melon, jagody :)

Ryż na mleku z morelami

Składniki:

  • 50g ryżu brązowego (długoziarnisty)
  • 1 lub 1,5 szklanki wody
  • 1 lub 1,5 szklanki mleka
  • cynamon
  • słodzidło
  • konfitura morelowa (u mnie Łowicz) lub sos morelowy*

Przepis:

Zależnie od zaleceń producenta gotujemy ryż (czasem est to 10 minut, czasem 25) dodając najpierw szklankę wody, dolewając następnie szklankę mleka i w razie potrzeby kolejną (aż będzie miękki). Co jakiś czas przemieszać. W trakcie gotowania dosłodzić do smaku. Podajemy z cynamonem i konfiturą :) Ja po przełożeniu ryżu do miseczki dolałam jeszcze trochę zimnego mleka - bo mi ryż cały wchłoną hahaha ;)



* sos morelowy: 6-7 moreli kroimy na pół, wyciągamy pestki i wrzucamy do garnuszka. Gotujemy około 15-20 min, słodzimy do smaku (ja używam miodu lub syropu klonowego). W szklance z odrobiną wody rozpuszczamy mączkę ziemniaczaną lub skrobię kukurydzianą (płaska łyżeczka). Wlewamy roztwór do garnuszka i mieszamy aż się zagęści :) I mamy sos morelowy :D
Smacznego!


Zaraz idziemy na plażę <3 jak dobrze mieszkać nad morzem hihi

9 komentarzy:

  1. ma nad morze mam raptem 30km:D też się z tego powodu cieszę!:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, pyszny pomysł na sobotnie śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyyszota, uwielbiam, musze zrobić na dniach;

    OdpowiedzUsuń
  4. o, jak smacznie wygląda :D
    i zazdroszczę morza bardzo :( ale za 2 lata też tam będę mieszkała :D

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowny ;) nadaje się niemal na każdy posiłek; śniadanie, obiad, podwieczorek... ;) i coś mi się wydaje, że ten Twój sos morelowy jest nawet lepszy od dżemu!

    OdpowiedzUsuń
  6. po pierwsze ryż na mleku to jedno z moich ulubionych dań z dzieciństwa !! *-* po drugie uwielbiam morelowe przetwory :) po trzecie cudnie to zestawiłaś !!

    mieszkasz nad morzem? jak tak to ci zazdroszczę, poszłabym na plażę i weszła do zimnego morza ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nie jadłam takiego ryżu, wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Smak dzieciństwa :)
    Zazdroszczę plażowania!

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...