niedziela, 30 czerwca 2013

Razowe drożdżóweczki i kolejny liebster

Dzisiaj śniadanie w domku. Z rodzinką :) I na wytrawnie hahaha - zachciało mi się jajecznicy :D Ale może to dlatego, że wczoraj niemalże cały dzień na słodko był - przyjechałam a mama zrobiła swoje cudne naleśniki - grubaśne, pulchne, delikatne w smaku. Jej są zawsze najlepsze, rozpływają się w ustach <3
Ponieważ dzisiaj była jajecznica, którą raczej wszyscy umieją robić hehe, to zapodam przepis na cudne drożdżóweczki. Z mąki pszennej razowej (typ 2000) - z rabarbarem i nutą kokosową w kruszonce :) Są mięciutkie, chociaż razowe, dopieczone w środku, wyrośnięte choć ... maleńkie :D bo taka wersja bardziej mi odpowiada (można zjeść nawet dwie bez wyrzutów). Rabarbar cudownie zmiękł i nadał całości delikatnej kwasowości.

Razowe drożdżóweczki

Składniki:

Na dwie średnie lub 3 mniejsze sztuki
  • około 15g świeżych drożdży
  • 1/3 szklanki mleka + 3-4 łyżki do drożdży
  • łyżka mąki pełnoziarnistej do drożdży + 1/3 szklanki do kruszonki
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 jajko
  • 2 łyżki masła (w postaci stałej)
  • 1 szklanka mąki razowej
  • 1 łodyga rabarbaru
  • słodzik
  • łyżka masła kokosowego lub 2 łyżki wiórek kokosowych

Przepis:

Najpierw drożdże - rozkruszamy je w letnim mleku, dosypując mąki. Odkładamy w ciepłe miejsce na 10 minut około (np. koło piekarnika). W tym czasie można przygotować kruszonkę - 1/3 szkl mąki pszennej pełnoziarnistej wymieszałam z cukrem i masłem (nie, kruszonki nie odchudzamy ;) ). Dodałam tż schłodzone masło kokosowe (robi się twarde i można je pokruszyć). Wyrabiałam palcami. Odkładamy do lodówki.
Ciasto - do miski wrzucamy przesianą mąkę razową, rozczyn z drożdży, słodzik wg uznania, jajko, odrobinę soli i wyrabiamy łapkami :) Dodajemy mleka (po trochu) i męczymy ciasto kilka minut (zgniatamy, obracamy itp.) Możecie zwilżyć dłonie mlekiem lub wodą. gdy ciasto jest gładkie odstawiamy je do misk,i, przykrywamy ściereczką (czystą, najlepiej lnianą) i kładziemy w ciepłe miejsce (u mnie nagrzany piekarnik) na około 40 min  (powinno zwiększyć objętość około dwukrotnie). Po tym czasie możemy formować spłaszczone kuleczki :) na górze, po środku robimy delikatne wgłębienie i umieszczamy rabarbar (pokrojony w plasterki grubości około 2cm) i posypujemy kruszonką dociskając lekko. Wstawiamy do piekarnika (na papierze do pieczenia) na około 20 min w temperaturze 190st. W sumie to aż się kruszonka zarumieni - bo po cieście za mocno tego nie widać (na wstępie jest ciemne) :D


Pyszności :)





Kolejna nominacja - dziękuję :) Tym razem od flurkowakuchnia

1. Ulubione danie z kuchni polskiej?
 Pierogi z kapustą i grzybami, a na deser makowiec ;)
2. Największa wpadka podczas gotowania/pieczenia?
 Robiłam ostatnio 3 różne wypieki i niestety o jednym zapomniałam - ciasteczka się hmmm... przyjarały :D
3. Na słodko czy wytrawnie?
 Wytrawnie
4.Gdzie chciałabyś/chciałbyś spędzić tegoroczne wakacje?
 Chciałam w pracy... a tak "poza rzeczywistością" to fajnie byłoby odwiedzić kilka zabytkowych miejsc w Polsce, lubię zwiedzać
5. Czego nigdy nie zjesz?
 Ślimaków, pająków, robaków (blleeee!) i psów
 Poza tym jestem otwarta :D
6. Dana mięsne czy wegetariańskie?
 MIĘSNE! <3 Ja kocham mięsko
7. Ulubiona książka kucharska?
 Korzystam raczej z internetowych źródeł. Ale mam jedną (aż!), archiwalną, Z. Wieczorek-Chełmińskiej, Dietetyczna książka kucharska
8. Ulubione owoce lata?
 Pewnie nie będę oryginalna ale są to truskawki :)
9. Pies czy kot?
 kot ;)
10. Lubisz wstawać wcześnie rano czy spać do południa?
 Yyyy trudne pytanie - wolę wstać, bo szkoda mi dnia, natomiast często siedzę do nocy więc... raczej spać, ale może nie aż do południa ;) Max do 9.
11. Nie wyobrażasz sobie dnia bez...?
Porannej kawy i porządnego śniadania :)


Tort dla fitnesski

10 komentarzy:

  1. takie wypieki uwielbiam! moje ulubione ciasto drożdżowe - w dodatku w zdrowej wersji + rabarbar (a w ciasto drożdżowe wpasuje się wszystko!) + góóóóóra kruszonki = <3

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne, bo razowe :)
    zdrowsze!
    dziękuję za dodanie ich do akcji rabarbar 2013

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne i zdrowe :) Koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. poranna kawka musi być, no i śniadanko obowiązkowo !
    te drożdżówki są znakomite, trafiają na moją listę do wykonania ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym chwyciła w rękę taką drożdżówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale kusisz tą drożdżówką! :) Wygląda obłędnie, zapisuję, może jutro bym się skusiła :)
    Ostatni punkt, dokładnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach, ile ja bym dała za taką obłędną drożdżówkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszne :) drożdżowka to dla mnie smak lata :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo ale taką drożdżówką nie pogardzę!

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...