wtorek, 18 czerwca 2013

Pomysły na szybkie posiłki - truskawki lub tosty

Dygresja: zapraszam na drugiego bloga - post o społeczeństwie, które na myśl o "zdrowym odżywianiu" krzyczy z niedowierzaniem, że Ty znowu się odchudzasz... W końcu się zmobilizowałam do pisaniny - albo inaczej, studia dały mi jeden dzień przerwy od siebie (choć bynajmniej nie w mojej głowie).

Drugie śniadanie? Może podwieczorek? Albo kolacja - nie zawsze nam się chce, nie zawsze mamy czas, ale przecież lubimy dobrze zjeść :) Mam dwie propozycje - ultra szybkie i mega smaczne <3


Klasyczna truskawka

Składniki:

  • 6 dużych truskawek
  • 2 łyżki serka homogenizowanego (u mnie Maćkowy 0%)
  • mała garść orzechów włoskich
  • łyżeczka miodu (u mnie miód różany)

Przepis:

Pokroić truskawki na ćwiartki, dodać serek, orzechy i polać miodkiem :) Smacznego!



I pora na kolejny okaz ;)


Tosty na słodko 

(Las tostadas con miel o mermelada*)

Składniki:

  • bułka (najlepiej podłużna, pełnoziarnista)
  • dowolne (słodkie) smarowidła, u mnie:

Jak robimy?

Kroimy bułkę w poprzek (na małe kromeczki). Jeżeli macie tostownicę lub grilla (ja mam wymienne wkładki w tostownicy) możecie wrzucić tam kawałki bułki, lub podpiec chwilę w piekarniku. Ostatecznie można i na patelni :) Uwaga by nie spalić. Wyciągamy ciepłe i smarujemy czym lubimy.
Proste? No mega :) a jakie szybkie haha wystarczy nagrzewać maszynę w trakcie krojenia, włożyć na kilka minut (2-3) i posmarować :)
Dlaczego warto? Są tu dobre tłuszcze (masło orzechowe i słonecznikowe), węglowodany (ciemna bułeczka) i białka (twaróg) - do tego witaminki, mikroelementy, samo zdrowie :)

* Tosty z miodem lub dżemem - miałam dzisiaj zaliczenie z hiszpańskiego :P
** maminy :)






Kolacja w czasie sesji! Truskawkowy zawrót głowy 2013 Desery z truskawkami

8 komentarzy:

  1. Różnorodnie, kolorowo, smacznie i zdrowo :) Idelanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Tosty jem rzadko, za to takie truskawy... W sezonie bardzo często :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakby się chcieć przyczepić do hiszpańskiego to nie powinno być rodzajnika. :* (To nie hejt ani nic, tylko "dyskretna" radość wiernej czytelniczki, że też uczysz się hiszpana :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok będę pamiętać :D
      Właśnie skończyłam 1 rok, zajęcia co dwa tygodnie - i tak jestem z siebie dumna xd kocham ten język <3

      Usuń
    2. haha, ja też uwielbiam (generalnie całą hiszpanię)! <3 również uczę się od roku, ale 20h tygodniowo o.o

      Usuń
    3. wow O__O ja bym chyba nie dała rady, nie na ostatnim roku studiów. Niestety na uczelni już nie będę mogła się uczyć, bo kontynuuje na zaocznych a tam nie ma :< ale kurcze... może przemyślę sprawę i znajdę gdzie indziej zajęcia... chciałabym strasznie ale nie wiem czy będzie mnie na to stać :/

      Usuń
  4. Ale smakowite propozycje :) Często jem tak podane truskawki, tylko, że z twarogiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, te tosty to bym ci porwała , takie pyszne, słodkie !! i miód różany mnie kusi ;p
    truskaweczki klasycznie z jogurtem też pycha ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...