poniedziałek, 17 czerwca 2013

Owsiano mi

Hej hej hej! Niestety już po weekendzie :< chociaż ja i tak miałam w głowie cały czas licencjat, dopytaka, zaliczenie, egzamin, prezent dla siostry... dopytka, egzamin... yyyyhh aż spać nie mogłam D: i mało ćwiczyłam bo NIE BYŁO CZASU :( buuu aż mi źle. Nadrobie
Za to śniadanie miałam obłędne... ah. CUDOWNIE OWSIANE <3 kocham to słowo - owsiane, brzmi zdrowo, smacznie i ładnie :)))
Wczoraj byłam w M&S i kupiłam w końcu masełko orzechowe <3 Koniec odwyku! HA nareszcie :D i kupiłam też bardzo praktyczną puszkę z proszkiem do pieczenia ^^ (łatwo się otwiera, dużo wygodniej niz  z tych papierowych torebeczek) - 170g za 5,99. Nie tak źle ;D W ogóle jakie tam cuda były w M&S *.* i świetne oznaczenia - dla wegetarian, dla chorych na celiakię - cuda. Jak kiedyś będę bogata to będę tam wpadać częściej hahaha ^^ Na razie jak na biednego studenta przystało - zakupiłam tylko produkty niezbędne ;D
Ok - miały być moje ulubione placki, ale z lenistwa (i głodu!) wlałam całość na patelnie a co tam ;D haha i tym razem nie z miodem, nie z czekoladą ale z MASŁEM ORZECHOWYM ooomonmom


Placek owsiany z bananem i masłem orzechowym

Składniki:

  • 3 łyżki płatków owsianych górskich
  • 2 płaskie łyżki mąki owsianej*
  • proszek do pieczenia
  • słodzik/syrop/miód/ksylitol/stevia - whatever ;D lubię na słodko
  • banan
  • jajko
  • 2 łyżki masła orzechowego
*może być inna, ale to miało być ultra-owsiane śniadanie ;D

Przepis:

Zalewamy płatki wrzątkiem (można wykonać już wieczorem) i czekamy aż wchłoną wodę. W tym czasie rozgniatamy 2/3 banana. Ubijamy całe jajko w misce (około 2 minutki mikserem). Dodajemy do niego banana i mieszamy. Następnie nasiąknięte płatki i znowu miksujemy ;D Potem mąka + proszek, delikatnie przemieszać, zmiksować i hop na patelnię z odrobinką oliwy (polecam na wszelki wypadek posmarować - kto wie, jaki patelnia ma humor!) Przykrywamy i smażymy na małym ogniu okołooo ... nie wiem ile, sprawdzajcie ;D hahahaha następnie obracamy (ja zsuwam na talerz i z talerza zrzucam na patelnię hihi) i znowu podmażamy. Podajemy z masłem orzechowym (obowiązkowo!) i pozostałą częścią banana.


PYCHOTA!!!




15 komentarzy:

  1. ile masełka orzechowego ♥ Podrzuciłabyś mi taki omlet?

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś identyczny placek :) Pyszny jest, chociaż przez ostatnio rok mój stosunek do masła orzechowego zmienił się z miłości do nienawiści, haha. :P Z kokosowym też byłby świetny, tak sądzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś chyba musiałam zjeść go za dużo albo zbyt długo, bo od smaku teraz dosłownie mnie odrzuca ;) Ale tak bywa. Są inne dobre masła :D

      Usuń
  3. Uwielbiam jak się tak rozpuści:D

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, kocham to masełko ! u mnie nie ma M&S ;/ pysznego placka zrobiłaś, owsiane przepisy to ja ubóstwiam - są najlepsze ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. masło orzechowe i banan, no idealnieeee :)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam jak masło się rozpuszcza! *.*

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie placki <3 Idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowny placuch Ci wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki to sklep M&S Marta?

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda obłędnie :) ile proszku do pieczenia dać? niestety jestem plackową ofermą i od kilku dni staram się usmażyć sobie na śniadanie placki bez użycia tłuszczu (na patelni ceramicznej), ale za kazdym razem konczę spóźniona, z surowymi w środku plackami w koszu i jedząca kanapkę :( może masz jakieś rady jak usmażyć taki gruby placek bez tłuszczu? yłabym ooooogromnie wdzięczna bo narobiłaś mi ogroooomnej ochoty na tego placka, a boję się, że znów mi nie wyjdzie :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam dać łyżeczkę lub pół :)
    Jeżeli się przykleja to osobiście polecam dodać łyżkę oliwy do ciasta. Jak to nie pomoże to zmienić patelnię :P albo smażyć na odrobinie oliwy :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...