środa, 5 czerwca 2013

Owsianko-manna i miesiąc bez słodyczy

Dzień dobry bardzo :D czeka mnie pracowity i zabiegany dzień (przynajmniej z rańca, potem już tylko komp....) ale chociaż przywitało mnie słońce! I nawet się wyspałam, chociaż do późna pisałam licencjat. Ma tyle stron, że komisja to mnie chyba wyrzuci :O no nic, damy radę - mam dużo fajnych, kolorowych obrazków to całkiem dobrze się czyta hehe
Dzisiaj na śniadanie miałam coś wspaniałego - a co? W następnej notce ;) Mam zaległości więc wstawiam wczorajsze śniadanko oooommoom.
Owsianko-manna - cudownie gęsta, smaczna, ze wspaniałymi dodatkami: orzechami z dnia dziecka (prezent od mojej Muti) oraz własnym dżemikiem kiwi-cytrynka (bez cukru i żel-śmiksów!) z dodatkiem słodkiego syropu klonowego oraz neutralnego serka grani, który pokochałam <3 Jeszcze się nigdy nie zawiodłam na firmie Pilos - skład cudowny, składniki odżywcze super (bomba białkowa!) a konsystencja i smak.... cóż, może to zwyczajnie moja miłość do twarogów i jogurtów? :P
Śniadanie idealne dla łasucha takiego jak ja - jest słodko, treściwie, konsystencja zwarta, elementy chrupkie są - no nic tylko wcinać! I na co komu kupne słodycze???

No właśnie na nic. Stąd czerwiec jest moim miesiącem bez słodyczy. Nie spożywam absolutnie niczego, co można znaleźć w dziale ze słodyczami, czyli żadnych:
  • herbatników (będę płakać),
  • biszkoptów,
  • cukierków, krówek i czekoladek,
  • ciastek i ciast (kupnych),
  • czekolady i batoników (jakbym jakieś jadała...),
  • kupnych, słodkich smarowideł,
  • i całej tej reszty z syropami glukozowymi (mam paranoję) i cukrami!
Za to pozwalam sobie na spożycie:
  • dżemów (i tak większość mam robionych, aniżeli kupnych),
  • miodu,
  • syropu klonowego,
  • jogurtów owocowych i smakowych (np. waniliowy, czekoladowy - choć i tak ich nie jadam xd),
  • ciast i ciasteczek, które zrobię sama,
  • owoców i bakalii.
Nie przesadzajmy - owszem miesiąc bez słodyczy, ale nie bez słodkiego smaku w ogóle :D a, że mam teraz piekarnik to postanowienie jest ultra łatwe. W marcu też miałam i ani się obejrzałam a był koniec ;)  Trochę mnie przeraża reakcja niektórych osób. U mnie w rodzinie stwierdzili, że jestem kamikadze xd ale to dlatego, że w naszej rodzinie są same łasuchy hehe natomiast niektórzy traktują to jak jakąś karę. Gdyby robiło mi to krzywdę to bym tego się nie podejmowała :) Ja się cieszę, bardzo. Odpocznę od tych wszystkich kuszących czekoladowych diabełków i będę delektować się owocami i miodkiem <3 Czy ja wyglądam na osobę nieszczęśliwą z tego powodu??? :D (tak, wlasnie teraz uśmiecham się szeroko do monitora). Łatwo nie będzie - otwarta, biała Ritter Sport + małe opakowania Nutelli w lodówce - wyzwanie hehe lubię wyzwania!

Ooooj nagadałam się, przejdźmy do śniadanka!


Owsianko-manna słodko-kwaśna

Składniki:

  • masa owsiankowa - 6 łyżek (otręby, płatki owsiane, platki żytnie, muesli - co lubicie!)
  • łyżka kaszy manny
  • 1/2 szklanki mleka + 1/4 do kaszy
  • słodzik lub inne słodzidło do owsianki
  • dżemik z kiwi i cytrynki- moja propozycja (bez cukru <3) ale podobne znajdziecie też w sklepach
  • 2 łyżki serka grani (znam tylko Pilos'a)
  • łyżeczka syropu klonowego
  • garść migdałów
  • opcjonalnie aromat - u mnie orzechowy
Przepis:
Zalewamy owsiankę wrzątkiem i czekamy aż wsiąknie całość (nalejcie odrobinkę ponad poziom suchych płatków). Dolewamy 1/2 szklanki mleka i mieszamy. Całość gotujemy na małym ogniu. Gdy mleko będzie gorące słodzimy do smaku. Można dodać aromat - ja dałam orzechowy :> Do 1/4 szklanki zimnego mleka dodajemy kaszę i mieszamy. Przelewamy do garnuszka z owsianką i mocno mieszamy - aż do zgęstnienia. Przelewamy całośc do miseczki i podajemy z dodatkami (migdały, serek grani, dżemik + łyżeczka syropu na wszystko).

Smacznego <3


 

A gdy już zjadłam... powitał mnie mały, słodki kotek :)


13 komentarzy:

  1. 3mam kciuki za powodzenie akcji;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ta miseczka jest piękna, uwielbiałam tą kotkę w dzieciństwie :D :D a zawartość pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, jest trochę mała ale ma to swoje plusy - porcja wygląda na większą :)

      Arystokoci hehe

      Usuń
  3. Jeeju ta miseczka jest przeurocza! :)
    Owsianko-manną uwielbiam! Z takimi dodatkami na pewno smakowała cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  4. też miałam w planach zacząć czerwiec bez słodyczy, ale już 1 czerwca 'zeżarłam' chyba ze dwie czekolady:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakochałam się w Twojej miseczce, jak dziewczyny wyżej z resztą:) Cudowna! Ja nie mogłabym sobie powiedzieć: Nie jem słodyczy i koniec, bo jak mnie najdzie to dopóki nie zjem na przykład kilku kostek czekolady nie mogę się na niczym skupić :P

    OdpowiedzUsuń
  6. nie ma to jak pyszne połączenie owsianki i manny ! lubię takie smaczne śniadanka ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta zabawa działa na zasadzie łąńcuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to smacznie wygląda! :) A co do miesiąca bez słodyczy - super! :) To jest naprawdę dobre, trochę taki odwyk, sama kiedyś wytrzymałam ok 50 dni...Ale potem ma się mniejszą ochotę na słodycze, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...