piątek, 7 czerwca 2013

Owsianka jak makowiec

Serio serio :D była cudownie gęsta i delikatnie chrupała między zębami hihi Przypomniała mi o moim ulubionym cieście z dzieciństwa.... zaraz zaraz jak to się nazywało? PIEGUSEK! Ah tak, pamiętam ten cudowny smak <3 Z resztą ja i mój tata jesteśmy makoholikami - ciocia zawsze przynosi nam swojego makowca na święta, bo wie, że kochamy <3 (a my kochamy ją za makowca :D) Moja Muti też raz zrobiła takie dwa ogromne... jeden się nie dopiekł TO NIC! I tak był cudowny <3 zjedliśmy całego xd o matko, ale jestem łasuch... Cóż ta owsianka jest zdrowszą wersją ciasta hehe Szczerze ją polubiłam - do powtórzenia koniecznie.
Mało tego - wychodząc z marketu zauważyłam stoisko z truskawkami z kuszącą ceną 7.99 (nie, to wcale nie 8, to 7.99!). Podchodzę - pisze, że polskie gruntowe. Biorę koszyczek, płacę, próbuję i... TO SIĘ CZUJE <3 Polskie bez dwóch zdań - czy słodkie czy kwaśne ale MAJA SMAK! Hahaha :D
Także makowiec w wersji z truskawkami :>

 

Owsianka makowa z syropem klonowym

Składniki:

  • 2 łyżki (kopiaste) masy makowej*
  •  masa owsiankowa - 6 łyżek płatków (jakich lubicie, u mnie owsiane, żytnie oraz otręby)
  •  1/2 szklanki mleka + 1/4 do rozmieszania budyniu (u mnie 0,5%)
  • łyżka budyniu/puddingu waniliowego (u mnie z Lidla)
  • łyżka syropu klonowego
  • *na masę makową: kilka łyżek maku + słodzik/cukier/miód
  • dodatki: 2 łyżki jogurtu greckiego, garść truskawek (koniecznie polskich!), orzechy laskowe

Przepis:

MASA MAKOWA: Zalewamy wrzątkiem mak wymieszany z cukrem/słodzikiem/miodem (czymś słodkim). Najlepiej dzień wcześniej :) Nieco ponad masę z maku.
OWSIANKA: Masę owsiankową z masą makową zalewamy wrzątkiem i czekamy aż wchłonie wodę. W tym czasie można pokroić truskawki i rozdrobnić orzechy. Do mako-owsianki dodajemy 1/2 szklanki mleka i gotujemy na małym gazie, aż zgęstnieje. W tym czasie słodzimy do smaku. Gdy całość się zagotuje dodajemy budyń (proszek rozmieszany w 1/4 szklanki mleka) i intensywnie mieszamy.
Podajemy z syropem i dodatkami :) Smacznegooooooo!



Czyż nie wygląda jak Piegusek? :D


Mmmm lubię :>

Na koniec daję jeszcze piękną rożyczkę, która czekała na mnie po powrocie ze sklepu. 
Nie było karteczki - nie potrzeba. Ja wiedziałam :>
Jak on to robi, ze pamięta co miesiąc??? Ja zawsze zapominam hahaha :D



10 komentarzy:

  1. Jejku, to do mnie przemawia <3 Ta owsianka musi być po prostu przepyszna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda! Musiała cudownie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialnie to wygląda <3 Zjadłabym choćby i teraz.

    OdpowiedzUsuń
  4. makowiec jest pycha, owsianki uwielbiam ,więc pewnie ,ze posmakowałoby mi takie śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przed sekundą spałaszowana, była wspaniała! I autentycznie chrupała :D do powtórzenia :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie spalaszowalam, byla wspaniala! I autentycznie chrupala :D do powtorzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie też muszę powtórzyć :DDD

      Usuń
    2. Ale mam glupi telefon, myslalam, ze poprzedni komentarz nie doszedl :D przepraszam ^^'

      Usuń
    3. Nie szkodzi :) ja sie na swoim zawsze tez mecze >.> ale to czesto wina niedostosowania stron do urządzeń mobilnych... Choc w bloggerze jest to jeszcze w miare dopasowane :)

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...