sobota, 8 czerwca 2013

Miód różany

Rok temu, w sierpniu. Jarmark dominikański. I ten smak.... niezapomniany, chodził za mną przez calutki rok (przysięgam!). Przynajmniej raz w tygodniu musiałam pomyśleć o tym cudownym miodzie z różą, którego dane mi było zasmakować <3 niebo.
Nie kupiłam go wtedy. Za wiele ale było. I żałowałam.
Widziałam całkiem niedawno słoiczek w pobliskim sklepiku (Kuchnie świata? Jakoś takoś) ale.... mały słoiczek rozwaliłby mi portfel ._. Ostatnio jednak, w drodze na uczelnię zauważyłam trzy małe krzaki różane i pomyślałam - czemu nie? Nie mogłam wysiedzieć na zajęciach, kręciłam się, patrzyłam na zegarek - bzdurne myśli Może spadnie deszcz i kwiaty opadną? Może tornado zabierze mi moje kwiatki? Dobra to bez sensu... ale ktoś może je zabrać przede mną! Albo obciąć krzaki! Kiedy koniec zajęć???? Żebym tylko nie zapomniała ich zerwać! Ustawię sobie przypomnienie...
Wyobraźnia różne pomysły podsuwa :)
Miał być przepis na lemon curd (jeszcze będzie) i serniczek (dodam na pewno!) ale zapach róży mnie zahipnotyzował, więc daję coś zupełnie innego...

Miód z różą

Składniki na mały słoiczek:

  • około 200ml miodu wielokwiatowego
  • 20-25 płatków kwiatów dzikiej róży
  • łyżeczka soku z cytryny

Przepis:

Płatki obkrajamy z białych końcówek. Kładziemy na sito i przelewamy (krótko!) wrzątkiem. Wyjmujemy ostrożnie z sitka i kroimy bardzo drobniutko*. Wkładamy do słoiczka i zalewamy miodem. Dodałam też odrobinkę cytrynki - dla zachowania koloru. Na następny dzień powinno być już gotowe :)

*Jeżeli przeszkadza Wam kwiat nie krójcie płatków na kawałki tylko dajcie w całości - łatwiej będzie Wam je wyjąć przed spożyciem. Ewentualnie zróbcie według przepisu a przed podaniem przelejcie przez sitko :) Ja tam uwielbiam płatki i nie pozbywam się ich wcale <3






3 komentarze:

  1. Łał, wyjątkowy miód. Musiał pachnieć niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam miód różany!
    Już mam trzy słoiki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Bulgarii kupuje sie oryginalny miod rożany taniocha

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...