środa, 26 czerwca 2013

Masło kokosowe i scones

Przepis na to masło... zaraz jaki przepis? Wystarczy zblendować wiórki kokosowe hahaha xd a tak na serio - widywałam to masło często na blogach (niestety nie pamiętam których, więc linka nie podam) ale może ktoś nie wie, nie słyszał, nie kojarzy - to zapodam tutaj przepis na chwilę rozkoszy :D
A na śniadanie miałam pyszne scones właśnie z tym masełkiem i z daktellą ;) Przepis też zapodaję.


Masło kokosowe

Składniki:

  • 200g wiórków kokosowych
  • opcjonalnie coś do posłodzenia*
*nie wiem czy miód lub syrop będą dobre - obawiam się, że mogą zmienić smak lub konsystencje masła :) W każdym razie ja użyłam słodzika, ale bardzo malutko.

Przepis:

Wiórki kokosowe blendujemy, aż wypuszczą tłuszcz. Jak na masło z kategorii orzechowych to przygotowuje się BARDZO SZYBKO, wiórki niemalże od razu wypuszczają tłuszcz, więc przygotowanie go trwa bardzo krótko :)
Trzymajcie w ciepłym miejscu - inaczej mocno stwardnieje ;)







Scones z żurawiną

Inspirowane

Składniki:

  • 1/2 szklanki mąki pszennej razowej typ 2000
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki płatków owsianych (użyłam błyskawicznych)
  • łyżeczka miękkiego masła
  • garść żurawiny
  • słodzidło (użyłam syropu klonowego - niecała łyżka)
  • łyżka jogurtu naturalnego

Przepis:

Płatki zalewamy wrzątkiem (tak by całość zakryć wodą). W czasie gdy nasiąkają mieszamy suche składniki - mąkę z proszkiem do pieczenia i cukier, jeżeli używacie go tutaj jako słodzidła. Dodajemy masła i mieszamy rozgniatając przy okazji masło łyżką. Gdy płatki nasiąkną dodajemy je do miseczki i ponownie mieszamy. Wreszcie dodajemy jogurt, syrop (lub miód) i żurawinę - mieszamy, po chwili wyrabiamy w dłoniach przez chwilę.
Formujemy kuleczki, lekko spłaszczamy i na papierze do pieczenia wstawiamy do nagrzanego piekarnika (180st, około 20 min - do zarumienienia). Gdy będą gotowe studzimy przez około 5 min i można kroić :)
Podałam z masłem kokosowym i daktellą.

Te bułeczki są ultra szybkie i rozkoszne w smaku <3 Uwielbiam je. Świetny pomysł na świeży wypiek do pracy czy szkoły :)))





14 komentarzy:

  1. ale piękne te scones wyszły! :) chciałabym zrobić swoje w końcu! takie piękne, udane i pyszne. nie wątpię że masło kokosowe było cudnym smarowidłem do takich bułeczek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbuję ten sposób na masło kokosowe, bardzo mi się podobają takie specyfiki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł, nie pomyślałabym, że przygotowanie takiego masła to "pikuś";)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też uwielbiam te bułeczki i ostatnio robiłam do szkoły :) z tym masełkiem pewnie jeszcze smaczniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. sconsy są przegenialne! i jeszcze te dodatki do nich! o Boże, cudowne śniadanie *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planie upiec scones z tego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam to masło <3 Dla mnie samo w sobie jest słodkawe, osobiście niczym nie dosładzałam :) A do takich scones na pewno smakowało jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki scones z kokosowym masłem to dobry pomysł na smaczne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Masło kokosowe robiłam z dodatkiem miodu i wyszło bardzo dobre :) tak więc miód również się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  10. <3 <3 <3 <3 Ale boskie...... Jejku, koniecznie muszę je zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem ciekawa tego masła kokosowego. Coś do posłodzenia.. mówisz że miód i syrop nie a bardzo, a Ty co dodawałaś w takim razie? Zwykły cukier czy nic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dodałam odrobinkę (chyba 1 tabletkę) słodzika. Ale dziewczyny mi komentowały, że dodały miód i nie zdominował kokosowego smaku, więc chyba jednak można ;)

      Usuń
  12. Zrobiłam, ale lekko zmodyfikowałam przepis. Wyszły pyszne :) http://gotowaniena102.blogspot.com/2013/08/sodkie-bueczki-z-zurawina-i-orzechami.html

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...