wtorek, 18 czerwca 2013

Homemade masło słonecznikowe :)

W zasadzie robiłam je już chwilę temu (próbuję wytłumaczyć się z tego, że już go prawie nie mam xd) i nadal nie dodałam przepisu ;) Toż to skandal. Oczywiście żartuję - zastanawiałam się czy w ogóle go dać, biorąc pod uwagę, że to nic innego jak zwykłe masło orzechowe, tylko w zastępstwie ziemnych dodajemy słonecznik ;D Cóż, podzielę się z Wami "tajemnicą" hahaha


Masło słonecznikowe

Składniki:

Na mały słoiczek po konfiturze Łowicz
  • 200 gram słonecznika
  • 6 łyżeczek miodu* (po 3 na każde 100g)
Przepis:
Słonecznik prażymy na patelni, na małym ogniu, przewracając go co jakiś czas. Do momentu gdy uzyska ładny, złocisty kolor (uwaga, co by się nie przypalił). Przesypujemy do pojemniczka i odstawiamy do ostygnięcia. Gdy ostygnie rozdrabniamy go używając blendera, aż do momentu gdy zacznie się wydzielać tłuszcz**.

*ja preferuję smak słonecznika w towarzystwie miodu - to najlepsze połączenie ever! Wynika to też z faktu, że początkowo chciałam zrobić chałwę ukraińską (ze słonecznika), ale ostatecznie blendowałam dłużej aż zrobiło się masełko :)

**to potrwa - nie zniechęcajcie się. Blender będzie potrzebował pewnie ze dwóch przerw - mój był gorący ze złości :D

Pyszności - wyjadam paluchem ze słoiczka oczywiście ;)



6 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł! Pewnie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam, nawet w identycznym słoiczku, hahah :D
    Takie dobre, że wrzuciłam na bloga, oczywiście źródło podane :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś też je robiłam :) pyszne, zdrowe i bardzo łatwe :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada przepysznie:-) Pasty slonecznikowe to moje ulubione:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm masło z słonecznika musi być pyszne !! chętnie kiedyś wypróbuję ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja robię masło słonecznikowe, a właściwie może krem słonecznikowy, ale jest lepszy od zwykłego masła i o posmaku truskawek :) wystarczy masło słonecznikowe na końcu zmiksować z dżemem, tutaj wersja dowolna, no i nie jest wtedy takie kaloryczne jak same masło słonecznikowe

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...