sobota, 15 czerwca 2013

Goferki i sos z kiwi

Bo chyba nie można powiedzieć "sos kiwiowy"? xd hahahaha
No cóż, to najlepszy przepis (jak dotąd) na gofry, który wypróbowałam - są chrupkie, "nadmuchane", wychodzi ich też więcej z tej samej porcji, co w innych przepisach ;) Mi wyszło 3,5 - czyli trzy dorosłe i jeden nieletni. W połączeniu z bogatym w białko twarożkiem grani i gęstym, ciepłym sosem z kiwi smakowały nieziemsko <3 Przepis zapodaje na porcję widoczną na zdjęciu.


Gofry z sosem z kiwi

Składniki:

  • 3 łyżki mąki (pszenna, pełnoziarnista Lubella)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • łyżka oliwy
  • odrobina słodzika (bo lubiem słodko :B )
  • serek grani Piątnicy (koooocham!)
  • sos z kiwi: 2x kiwi, 2 łyżeczki miodu, łyżeczka skrobi kukurydzianej*, odrobina wody

*lub ziemniaczanej


Przepis:

Białka ubijamy z odrobiną soli. Mieszamy żółtko ze słodzikiem i mlekiem - do uzyskania puszystej masy (bąbelki!), dodajemy mąkę i proszek do pieczenia, mieszamy. Dodajemy na koniec białko i delikatnie łączymy obie masy. Rozgrzewamy gofrownicę.
W tym czasie można przygotować sos: pokroić kiwi na drobne kawałki (bez skórki oczywiście!) i cześć zblendować (ja wrzuciłam całość do garnka i kilka razy potraktowałam blenderem ;) niestety kiwi ciężko byłoby "rozgnieść widelcem"). Gotujemy na małym gazie, dodajemy miód, a gdy się zagotuje wlewamy wywar z wody i rozpuszczonej skrobi lub mączki. Intensywnie mieszamy.
Wlewamy ciasto do gofrownicy i czekamy aż zapali się lampka + jeszcze około minuty (ja tak robię, mam pewność, że się nie rozwarstwią). Polecam też wysmarować formę odrobiną oliwy :)
Podawać z serkiem i sosem mmmm <3 Gofry są idealne na lato - sos z powodzeniem można podawać schłodzony (np. zrobiony dzień wcześniej), kiwi super orzeźwia :) Można też połączyć z cytrynką tak jak robiłam to w swoim dżemiku.



nieletni ;)




4 komentarze:

  1. pooodziel się goferkiem :(

    OdpowiedzUsuń
  2. gofry z sosem z kiwi - pomysłowe i pewnie pyszne ! a wiesz ,że jeszcze tego serka nie próbowałam, ale z wielką chęcią zakupię skoro tobie tak smakuje to pewnie i mi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobić gofry! Pysznie podane :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...