środa, 12 czerwca 2013

Daktylowa owsianka + liebster

Ojej jaki dreszczyk emocji - zostałam nominowana do Liebster Bloga :D dżags - dziękuję za to wyróżnianie :) Na końcu są moje odpowiedzi + kolejne nominacje ^^

A teraz trochę o śniadanku i nie tylko. Mój blender się nagrzał wczoraj, oj nagrzał :D Zrobiłam masło słonecznikowe (na słodko) i nutellę w nowej wersji - z daktyli (przepis z internetu, choć nieco zmodyfikowałam :>) Zrobiłam też przecudne ciasto, na dodatek totalnie fit. Już wkrótce :D Najpierw muszę przetestować, co powiedzą innni hihihi *niecny plan*

Z racji wczorajszego gotowania daktylów została mi podaktylowa woda, bardzo słodka i ona zainspirowała mnie do jakże cudnego śniadanka dzisiaj :>


Daktylowa owsianka z daktellą

Składniki:

  • woda daktylowa (pozostała po gotowaniu daktyli)
  • masa owsiankowa: 3 łyżki płatków owsianych górskich, 2 błyskawicznych, 2 otrąb owsianych
  • 1/2 szklanki mleka
  • daktella
  • truskawki (opcjonalnie)

Przepis: 

Wodę z daktyli uzyskujemy przez zalanie 100gram daktyli wrzątkiem i gotowanie na małym ogniu około 5 minut, nie więcej. Masę daktylową odsączamy przez sito i wykorzystujemy do tworzenia daktelli (lubię to słowo :D). Do wody po daktylach wrzucamy masę owsiankową i gotujemy aż się zagęści. Wtedy dolewamy mleka i gotujemy dalej. W zasadzie nie trzeba dużo słodzić - i tak jest bardzo słodkie z racji daktylowego smaku.
Gotową owsiankę podajemy z daktellą i odrobiną orzeźwienia - np. truskawkami :)

Owsianka ma śliczny, naturalny karmelowy kolor dzięki daktylom



A teraz Liebster Blog ^^ *zaciesz*


1. Rower czy rolki?
Zdecydowanie rower - wstyd się przyznać ale rolki to dla mnie czarna magia :D
2. Herbata w kubku czy w szklance?
Akurat herbatę lubię w szklance - obserwować jak esencja powoli przenika się z wodą <3
3. Czy miałaś w dzieciństwie marzenie, z którego później wyrosłaś?
Tak, chciałam zostać księżniczką Disney'a - siłą rzeczy musiałam wyrosnąć haha
4. Gdzie chciałabyś teraz być, gdyby zupełnie nic Cię nie ograniczało?
W świecie książek Jane Austen
5. Śniadanie w samotności czy w towarzystwie?
Teraz w towarzystwie, odkryłam, że przyjemnie jest się dzielić smakiem. Kiedyś miałam trochę inne podejście, ale to wynika też z faktu, że z natury jestem samotnikiem :)
6. Najlepszy sposób na depresyjny nastrój?
Ćwiczenia! Jak mam chandrę mówię sobie - to chociaż poćwiczę i będzie ze mnie jakiś pożytek. Zawsze po ćwiczeniach poprawia mi się humor - endorfinki działają :D
7. Obiad przyrządzasz sobie sama? A może robi to za Ciebie kto inny?
Mieszkam sama więc siłą rzeczy muszę ;) Aczkolwiek niedawno jeszcze mieszkałam z rodzicami, a mimo to przyrządzałam je sama. Może dlatego, że nie widzę sensu smażenia kotlecików w 3 centymetrowej warstwie oleju? ;)
8. Czytujesz czasopisma? Polecasz któreś?
Czytywałam czasami Charaktery i całkiem mi się podobało, natomiast studia zżerają mój czas doszczętnie więc ostatnio nie. No chyba, że Trójmiejskie Metro, jak mi je wcisną w drodze na uczelnię ;D
9. Co Cię inspiruje?
Inspirują mnie ludzie, którzy biorą się w garść. To znaczy - mają problem i robią wszystko by albo go rozwiązać, lub gdy to niemożliwe, by nauczyć się z nim żyć. Uparcie dążą do celu i to mi się w nich podoba.
Ponadto inspirują mnie też osoby, które stale poszerzają swoją wiedzę na każdy temat i w efekcie są bardzo mądrzy życiowo. Ciężko to określić - to tak jakby o co kolwiek się nie zapytasz on/ona zna odpowiedź. Znam 2 takie osoby - mój obecny promotor na uczelni i... mój chłopak :) On wie chyba wszystko o wszystkim xd przynajmniej z tych mądrych i trudnych dla mnie rzeczy :D Ale nie jest źle, w młodszym pokoleniu rośnie kolejny mądruś - mój brat.
10. 5 rzeczy, które w sobie lubisz.
        1. Uwielbiam swoje włosy - nie chcą się układać, ale są kręcone więc aż tak to nie przeszkadza. Są natomiast ultra długie i jaśniutkie (naturalnie) i to w nich bardzo lubię :)
        2. Lubię swoje rzęsy - są długie, podkręcone i ciemne, w zasadzie niewiele musze z nimi robić.
        3. Cenie sobie mój charakter - nie jestem osobą prostą w interpretacji ale mam kilka cech, których zanic w świecie bym nie zamieniła: obowiązkowość, samozaparcie, chęć pogłębiania wiedzy, gotowość do ciężkiej pracy, szczerość, sarkazm (szczególnie mocny), bezpośredniość
        4. Lubię w sobie to, że pomimo ciągłych obaw i skłonności do unikania ryzyka idę do przodu - to znaczy, że często się czegoś obawiam, ale wiem, że najtrudniej zacząć a potem można osiągnąć przecież wiele korzyści :)
        5. Swój talent i wyczucie estetyki - jestem grafikiem komputerowym z zamiłowania :)
11. Wczesne wstawanie czy wylegiwanie się do późna?
Ojej ojej... obowiązkowość mówi: wstań rano, bo jest sporo pracy! Miłość do snu podpowiada: poleżmy jeszcze troszkę....
Generalnie wstaję około 8-9 gdy nigdzie nie muszę się śpieszyć z rana, więc nie wiem - późno czy wcześnie? ;) hahaha


Z racji obowiązujących zasad nominuję kolejne 11 osób. Choć nawet nie wiem czy tyle znam :P
Rocksanka
Klaudia S.
teenager ;)
Klaudia P.
Katie
Robinka
Sandra
claudia u
Émilie
Maria'n
whiness

I pytania oczywiście :)

1. Gofry czy naleśniki?
2. Najdziwniejsza potrawa jaką jadłaś?
3. Największa przemiana jaką przeszłaś w życiu?
4. W kim masz największe wsparcie?
5. Coś szalonego, co lubisz robić jak nikt nie patrzy? :D
6. Odchudzałaś się kiedyś?
7. Ulubiony smak dzieciństwa?
8. Jest coś, czego szczerze nie lubisz jeść?
9. Ulubiony smak konfitury lub dżemu?
10. Czerwony owoc?
11. Kakao najlepiej pije się do... ?

Buziaki <3

9 komentarzy:

  1. Idealna na rozpoczęcie dnia! :)

    Z pozdrowieniami,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach taką nutellę :) Muszę tylko kupić daktyle :D
    W tej gęstej owsiance musiało obłędnie smakować!
    Dziękuję!! Odpowiedzi pojawią się jutro :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę spróbować tej daktylowej nutelli :) Owsianka mniam.. pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha urocza łyżeczka :D
    A owsianka pycha, pięknie podana !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak oczywiście, że zauważyłam :D
      Odpowiem przy najbliższej okazji :*

      Usuń
  5. podoba mi się twoje nastawienie, poza tym lubisz siebie i potrafisz odnaleźć jakieś pozytywne strony ;) miło jest się czegoś więcej o tobie dowiedzieć !
    owsianka cudowna, taka słodziutka pewnie !! no i niezastąpione truskawki ;)
    ogromnie dziękuję za nominację, jutro odpowiem ;)
    co do tego co kocham- to język angielski ;) będę w końcu miała czas by czytać dowiadywać się nowych rzeczy, uczyć się kultury, to mnie interesuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Ci za nominację, jutro odpowiem na pytania :)
    Uwielbiam daktyle, a co za tym idzie - Twoją dzisiejszą owsiankę też.
    Odpowiedź odnośnie inspiracji - podpisuję się rekami i nogami :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś powiedziałabym, że 8,9 to wcześnie, teraz uważam, że już nie tak bardzo ; ) Dzięki za udział :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...