czwartek, 13 czerwca 2013

Cudowne mokre ciasto! Fit oczywiście ;D

Możecie nie wierzyć, ale to ciasto jest jednym z najlepszych jakie jadłam :O ale to też wynika z faktu, że uwielbiam mokre ciasta <3 (dlatego w domu zjadam nawet zakalce xd) Masa jest tak gęsta, że ledwo da się ją przelać do formy, a efekt cudowny - rozpływa się w ustach! I ten piękny kolor ciasta. Następnym razem dodam jednak cały sok bo teraz odsączyłam buraka doszczętnie hehe... a właśnie, bo ciasto jest z buraka ;D

Bez obaw dla tych, co nie lubią - mój chłopak próbował, wziął nawet drugi kawałek a burak wpisuje się w 3 rzeczy, których absolutnie nie lubi jeść haha Poznał ale tylko dlatego, że jest mądry i doszedł do tego drogą dedukcji ;D Moja mama nawet nie poznała z czego to jest! Taka doświadczona kucharka hihi stawiała na wiśnie (zmyliła ją żurawina wewnątrz).


Mokre ciasto z buraka

forma 23cm - kwadrat lub tortownica 20cm średnicy

Składniki:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej (pełnoziarnista)
  • 1/2 szklanki cukru lub słodzik (ja dałam słodzik)
  • 2 jajka
  • 1 spory surowy burak (obrany i starty na małych oczkach)
  • 0,5 łyżeczki cynamonu
  • łyżeczka imbiru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oliwy lub oleju
  • 1/2 szklanki suszonej żurawiny

Przepis:

Ubijamy białka. Do ubitych na sztywno białek dodajemy żółtka i dalej ubijamy (około 2-3 minut?). W osobnej misce mieszamy starte na małych oczkach buraki (ale nie na miazgę!), przesianą mąkę (przez sito), proszek, przyprawy i oliwę. Nagrzewamy piekarnik do 180st. Łączymy obie masy i dodajemy żurawinę mieszając delikatnie, wylewamy do formy i do piekarnika na około 40-50 minut (u mnie wyszło nawet ponad 50, bo mam minipiekarnik). Sprawdzajcie patyczkiem :)

Przysięgam na wszystkie palce, że to ciasto jest cudowne!


Zrobiłam też cudowne, bananowe muffiny - chętni na przepis? :D Wyśmienicie smakują z czekoladą (oczywiście u mnie z daktyllą bo mam miesiąc bez słodyczy hehe)

10 komentarzy:

  1. Dla mnie bomba! Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie i na pewno jest strasznie zdrowe :). Z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dotąd buraka dodawałam tylko do brownie. Następnym razem spróbuję Twojej korzenno-żurawinowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo no proszę, cudowne! W ogóle piękne zdjęcia jedzonka wstawiasz, masz talent ^^ wyłączyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli mam być szczera, pewnie spróbowałabym, gdybym miała przed nosem już zrobione, ale sama chyba nie odważyłabym się piec ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam, mogę się wprosić na kawałeczek do kawki *-* zachwycasz mnie z dnia na dzień przepisami !! pychotka <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiedz mi prosze jaka konsystencje powinno miec ciasto przed upieczeniem? Mnie wyszło bardzo gęste i kleiste. Zachowałam proporcje z przepisu. Upiekło sie ale jest dosc zbite... Zastanawiam sie czy mi zakalec nie wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie takie miało wyjść :) Mokre i zbite

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...