sobota, 25 maja 2013

Ricotta hotcakes z karmelizowaną gruszką

Jako już oficjalna fanka ricotty nie mogłam nie wypróbować tego przepisu :) Dodatkowo, jak wspomniałam, stałam się szczęśliwą posiadaczką syropu klonowego, a w mojej lodówce leżała samotna gruszka więc wyczarowałam z tych składników coś, co zaskoczyło nawet moje kubki smakowe :D
Na wstępie gorąco zachęcam do spróbowania ricotty. Głównym jej składnikiem są białka o bardzo wysokiej wartości żywieniowej i cudownie przyswajalne dla naszego organizmu :) Ricotta posiada wysoką zawartość wapnia a przy tym, jak na ser, nie jest zbytecznie tłusta. Łagodna w smaku, niczym delikatna serowa śmietanka. Jestem pewna, ze pokochają ją wszyscy! Ja kupuję w biedronce za 3,59 PLN. Widywałam też w innych sklepach, ale znacznie drożej.
I czas na przepis. Pokochałam te placki.

Ricotta hotcakes z karmelizowaną gruszką

Składniki:

  • jajko
  • 3-4 łyżki mąki pszennej (pełnoziarnista)
  • 125 gram ricotty
  • 1/4 szklanki mleka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • coś do posłodzenia placków
  • gruszka
  • łyżeczka lub dwie oliwy
  • 3 łyżki syropu klonowego (względnie cukier lub miód)

Przepis:

Ubijamy białka ze szczyptą soli. Odkładamy. W osobnej miseczce mieszamy żółtka, ricottę i mleko + słodzimy według uznania (czym tam wolicie, ja używam słodzika lub stevii). Następnie wsypujemy mąkę z proszkiem, mieszamy ręcznie, po chwili można już mikserem. Odstawiamy mikser i już ręcznie dodajemy białeczko :) Na rozgrzaną patelnię nakładamy łyżką - 1 łyżka to 1 grubaśny placuszek. Smażymy na małym ogniu.
W tym czasie gruszkę kroimy na małe kawałeczki, a gdy placki zwolnią już patelnię podsmażamy owoc na łyżeczce oliwy i mieszamy. Po chwili dolewamy 2 łyżki syropu. Całość nakładamy na placki i dodajemy jeszcze 1 łyżkę syropu na górę wieżyczki :)
Ze wskazanych składników wychodzi porcja widoczna na zdjęciach.




Jak smakują te placki? Nie do opowiedzenia. Musicie sami spróbować, są tak dobre, że zjadłabym je spokojnie bez tej calej gruszkowo-syropowej otoczki ;) Są cudownie miękkie, ale dobrze dopieczone (inaczej niż jogurtowe), grube ale delikatne.

2 komentarze:

  1. Z ricottą robiłam raz i były pyszne, muszę ją ponownie zakupić;)
    Uwielbiam klonowy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie :) Świetny blog - obserwuję!

    Zapraszam również do mnie : www.tropikalnakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...