sobota, 25 maja 2013

Propozycja obiadu

Tak jak w tytule :) Łatwy i szybki w przygotowaniu, nie trzeba też wielu składników :) Surimi z powodzeniem można zastąpić parówką (taką z prawdziwego mięsa oczywiście), szynką lub w wersji wegetariańskiej - paróweczką sojową :D
Nie będę ukrywać, że kocham połączenie jajek i surimi. A jak dodać ser... mmmm. Kupiłam calkiem fajny - w Biedronce, paczkowany, Gouda w BARDZO cienkich plasterkach. Doskonały wybór. Dlaczego? Bo trzy plastry to około 60kcal, podczas gdy w normalnie krojonym taką wartość posiada... 1 plaster zaledwie. Powiecie - to może ser odtłuszczony? NIE. Zdrowe tłuszcze są ok, tylko nie w nadmiernych ilościach ;)
Pora na przepis :D

Jajeczna pizza z surimi

Składniki:

  • 5 paluszków surimi
  • 2 jajka
  • 2-3 cienkie plasterki cera (lub 1 gruby)
  • oregano, sól
  • łyżeczka oliwy
  • + zielone: ogórek, sałata etc.

Przepis:

Surimi kroimy na plasterki i podsmażamy (na oliwie, na małym gazie). Gdy się przyrumieni wlewamy na patelnię rozmieszane jajka - doprawione solą i oregano (względnie musztardą). Na małym gazie i pod przykryciem podsmażamy kilka minut, potem przekładamy na 2 stronę. Same jajka nie idą tak ładnie obrócić jak omlet więc ja "kroję" na 4 kawałki i przewracam kolejno każdy z osobna. Na górę dajemy pokrojone kawałki sera (lub ser tarty). Przykrywamy i smażymy dalej. Po paru minutach podajemy na talerz. U mnie obowiązkowo z ketchupem :D bo go szczerze uwielbiam. I ze zdrową zieleniną ;) PYSZNOŚCI!
PS. Ser można dac na górę (tak jak to opisałam) lub do jajecznicy (rozmieszaj jajka z oregano i kawałkami sera).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...