wtorek, 21 maja 2013

Placuszki z kurczaka MNIAM!

uwielbiam je! Choć potrzeba na nie chwilę czasu są świetne do zabierania ze sobą w podróż :) Bardzo wygodna wersja kurczaka hahaha :D Zauważmy też, że ma w sobie i białka i potrzebne węglowodany. Także wystarczy dodać nieco warzywek i mamy full service :) Jadam je już od wielu, wieeelu lat i serdecznie polecam.


Placki z kurczaka

Składniki:

  • 300 gram piersi z kurczaka (jedna połóweczka około)
  • 1,5 łyżki mąki (u mnie owsiana+ pełnoziarnista pszenna)
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oregano
  • 2 łyżeczki musztardy (u mnie chrzanowa)
  • sól
  • oliwa do smażenia

Przepis:

Białka ubijamy z odrobiną soli. Odstawiamy. W osobnej miseczce mieszamy żółtka z oregano i musztardą. Dodajemy mąką i sól (na oko :P). Kroimy pierś z kurczaka na drobniutkie kawałeczki  i wrzucamy do żółtek. Mieszamy łyżką. Na koniec dodajemy białka i również ręcznie mieszamy. Nakładamy na patelnię wysmarowaną odrobiną oliwy - łyżka na placek (taka porządna hehe). Smażymy na małym ogniu i pod przykryciem. Po kilku minutach można obrócić placki.

 

Propozycja podania nr 1:

   

 

Kurczakowe placki z tzatziki, pomidorem i rzeżuszką

Placki podajemy z dwoma łyżkami greckiego jogurtu wymieszanego wcześniej z przyprawą tzatziki (dodajcie do smaku - ja lubię intensywny, ostry). Na górę podajemy kawałek pomidorka i rzeżuchę (szczerze uwielbiam!) Optymalna porcja nawet jak dla mnie (głodomora) to 4 placuszki :)

  


  

Propozycja podania nr 2:

   

 

Kurczakowe placki z tzatziki, świeżym ogórkiem i rzeżuchą

Placki przekładamy dwoma łyżkami greckiego jogurtu wymieszanego wcześniej z przyprawą tzatziki (do smaku) oraz rzeżuchą i świeżym ogórkiem. Można dodać ogórkowe kokardki tak jak ja :D haha Świetna propozycja na kolację :)

  

3 komentarze:

  1. Genialnie wygląda- kolorowo i różnorodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie zeby wykorzystac w tym przepisie drobno pokrojone kotlety sojowe :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale śliczne zdjęcia:) Podoba mi się Twój blog, taki zdrowy! :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...