poniedziałek, 6 maja 2013

Domowa nutella :D

Pierwsze moje skojarzenie gdy posmakowałam - kurcze, serio jak nutella!
Cóż, nie da się ukryć - Nutella prawdziwa to nie jest, ale jako zamiennik - cudowna! Jest to na pewno wersja dla odchudzających się - następnym razem zrobię taką z prawdziwej czeko :D Za to ta wersja nie dość, że zachwyca smakiem to jeszcze jest pełna białek i uboga w tłuszcze :) W sam raz dla kogoś, kto chce schudnąć ale jak każdy normalny człowiek miewa zachcianki :D 

Czekoladowy krem do smarowania w wersji light

 Składniki:

  • 8 łyżek mleka odtłuszczonego w proszku (zobacz - udostępniłam skład takiego mleka :) )
  • 2-3 łyżki gorzkiego kakao
  • 100 gram serka homo (najlepiej waniliowego, użyłam Tutti z Biedronki)
  • aromat orzechowy
  • coś do posłodzenia (ja dodałam 2 tabletki słodzika - zobacz, aczkolwiek to za dużo raczej :>)
  • opcjonalnie - łyżeczka masła orzechowego (ja dodałam)

Jak robimy?

Odtłuszczone mleko w proszku jest granulowane. Żeby nie było grudek a krem był super gładki lepiej zblendować/zmielić na proszek. Względnie można sobie ugniatać łyżką - też daje radę :D Do takiego zmielonego mleka w proszku dodajemy serek, kakao i słodzik + jeśli macie to aromat orzechowy. Mieszamy ręcznie do uzyskania względnie jednolitej masy. Następnie dokańczamy mikserem aż będzie super gładkie :) Powstaje cudowna masa czekoladowa! Jeżeli uda Wam się przechować ją w lodówce zanim ją wszamacie w całości to po godzinie powinna mocno stężeć i być super gęsta - zachowuje się totalnie jak prawdziwa nutella :) Można też zamrozić ją w kosteczkach i zrobić z niej później lody :D (zblendować). Możliwości jest miliard haha polecam :*




3 komentarze:

  1. Udam, że się odchudzam więc jeśli light to biorę
    :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Skąd masz aromat orzechowy? Ja nigdzie nie mogę znaleźć ��

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...