czwartek, 25 kwietnia 2013

Zdrowe cukierki

Jest po północy - w sam raz by wstawić notkę nie? :D Ależ ja kocham eksperymenty! Ojojojojoooj i nawet mi wychodzą ^^ Tak więc zapodaje przepis na.... zdrowe cukiereczki <3 Nie znajdziecie tu cukru w czystej postaci, za to dużo zdrowia i słodkości z natury :)
Wykonałam 3 wersje, aczkolwiek miałam wiele więcej pomysłów :P


Cukierki-karmelki

Wersja 1: Kokos z żurawinką

  • garść żurawiny
  • 3 łyżki kokosu
  • łyżeczka oliwy
  • 1,5 łyżki miodu

Wersja 2: Ciasteczkowe migdałki

  • 4 małe herbatniki
  • 3 łyżki płatków migdałowych
  • łyżeczka oliwy
  • 1,5 łyżki miodu

Wersja 3: Cynamonowy słonecznik

  • łyżeczka cynamonu
  • 3 łyżki słonecznika
  • łyżeczka oliwy
  • 1,5 łyżki miodu 

Jak robimy? Ultra prosto! ;)

Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę oliwy. Zależnie od wersji wrzucamy: kokos/migdały/słonecznik i dosłownie minutkę prażymy. Następnie dodajemy drugi składnik, a na koniec miodek. Dokładnie mieszamy, chwilkę prazymy (do roztopienia miodu) i przelewamy na folię spożywczą formując placki :P


Wkładamy na 10 minut do lodówki. Jak zastygnie to kroimy lub łamiemy na kawałki. Smacznego kochani <3

Porady i wskazówki:

  • Nie oblizujemy łyżki! Wiem, że kusi, mnie też kusiło i łakomstwo doprowadziło do tego, że poparzyłam sobie jęzor :P Rozgrzany karmel jest morderczy.
  • Folia spożywcza trochę się podkurczy pod wpływem karmelu ale bez obaw - nie przyklei się. Jest do tego celu najlepsza, łatwo od niej odkleić masę. Nie radzę wylewać na talerz czy inne naczynie :P
  • Wyczyśćcie od razu patelnię - inaczej późniejsze potrawy będą miały karmelowe smaki, co niekoniecznie pożądane jest np. w jajecznicy :P Najlepiej zalać patelnię wodą i podgrzać. Wylać i wytrzeć papierowym ręcznikiem.
Mi naj naj smakowała wersja z żurawinką <3 
Te cukierki to absolutny hit, musicie spróbować!






1 komentarz:

  1. wyglądają obłędnie <3
    napewno zrobie i musze Ci powiedzieć,że dopiero teraz odkryłam twój blog ale już się w nim zakochałam! i zostane tu na dłuuuuuuuuugo :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...