sobota, 13 kwietnia 2013

Zabawa z melonem part 3

I znów ten melon! Ale została jeszcze ćwiartka i trzeba ją wykorzystać :D Nauczona ostatnim doświadczeniem wiedziałam, że smażony melon z miodem to coś, co lubię :D A, że po leniwych został mi jeszcze twaróg to zdecydowałam się na sernikowe placki z melonem - brzmi słodko? Bo tak było :)
Skuście się, na prawdę warto.


Imbirowe placki z sosem melonowym

Składniki na placki:

  • 3 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1 jajko
  • 100 gram twarogu (około)
  • 50 ml mleka (do uzyskania konsystencji)
  • coś do posłodzenia
  • 1/2 płaskiej łyżeczki imbiru
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Składniki na sosik:

  • 1/4 melona
  • 2 łyżki słonecznika
  • solidna łyżeczka miodu
  • łyżeczka oliwy
  • 3 łyżeczki muesli lub płatków owsianych/żytnich

Robi się bardzo prosto:

Miksujemy całe jajo ze słodzikiem/stevią/cukrem (co, kto woli) aż się lekko napuszy. Dodajemy twaróg i mieszamy dokładnie. Potem mąka z proszkiem i imbirem i gotowe! :)
Rozgrzewamy porządnie patelnię i na małym ogniu smażymy placuszki (łyżka ciasta na placek).

Sos przygotowujemy następująco: tniemy melona w kosteczkę (polecam zobaczyć na internecie jak to się robi - bardzo fajnie :D) i wrzucamy na patelnię z łyżeczką oliwy. Po chwili (pół minucie?) dodajemy łyżkę miodu i wrzucamy słonecznik + muesli. Mieszamy i grzejemy dalej aż całość delikatnie się zarumieni. Sos przelewamy na placuszki i szamamy ze smakiem :) 
Ja dodałam jeszcze jedną łyżeczkę miodu na same placki (pod sosem) - bo lubię słodkoooo :D



 





4 komentarze:

  1. dużo takich placków wychodzi z tego przepisu? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tyle ile na zdjęciu :D i jak dla mnie - wystarczająco <3 najadłam się

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...