piątek, 12 kwietnia 2013

Wulkaniczny pulpet

Pora na coś co absolutnie uwielbiam - pulpeciki ^^ Jestem w ogóle wielką fanka dań z mięsa mielonego. Tutaj wykorzystałam mięsko z Kauflandu, kosztowało poniżej 7zł (promocja), z indyka, około 11% tłuszczu. To samo mięsko wykorzystałam w tym przepisie. Utworzyłam, jak to ja wielka artystka, coś co cieszy również oko :D Taki jakby wulkanik z ryżu hihi
A teraz jak zrobiłam pulpety!

Pulpeciki pana Indyka

Składniki:

  • 250gram mięsa mielonego z indyka
  • 2 łyżki przyprawy do mielonego
  • 1 małe jajo
  • 2 łyżki otrąb (dowolnych)
  • 1 łyżka mąki pełnoziarnistej (opcjonalnie)
  • 1/2 średniej cebuli
  • ząbek czosnku

 Do obiadku:

  • 1/2 woreczka ryżu
  • kostka rosołowa
  • 2 pomidorki (u mnie rzymskie z Lidla)
  • 1/3 przeciętnego słoika z warzywami - marchewka i groszek
  • łyżeczka oregano

Jak robimy pulpeciki?

Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę. Blendujemy razem z ząbkiem czosnku. Mięso mielone mieszamy z jajkiem i dodajemy przyprawę. Następnie dodajemy otręby, mąkę oraz cebulkę i dalej mieszamy. Formujemy małe klopsiki i na patelnię - mały gazik, pod przykryciem, trochę to trwa ;)

Jak obiadek?

Gotujemy ryż w wodzie z kostką rosołową (będzie miał fajny smak). W tym czasie blendujemy marchewkę z groszkiem dodając odrobiny soli i oregano. Ugotowany ryż odsączamy i przekładamy do jakiegoś malutkiego naczynia i formujemy co chcemy ;) Dodajemy podgrzany wcześniej sos (można w mikrofali) i przygotowane pulpeciki. Pomidory dodadzą trochę orzeźwienia.
Smacznego!


Wskazówki:

  • moje "naczynie" do formowania ryżu to mała szklaneczka po... świeczce :D Kupiłam kiedyś waniliową świeczkę Bolsiusa bodajże (w Rossmannie), wyczyściłam i mam teraz świetną miarkę do wszystkiego ;)
  • jak nie lubicie ryżu polecam też ziemniaczki z patelni - gotujemy ziemniaki, odsączamy ugotowane i wrzucamy na patelnię z łyżeczką oliwy i oregano. Jak fryteczki :D
  • z takiej ilości mięsa wyszło mi dokładnie 15 kuleczek (na 3 obiady jak dla mnie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...