wtorek, 30 kwietnia 2013

Twarogowe z jagodami

Po kluskach został mi jeszcze twaróg. Pomyślałam Ok, zrobię jakąś nową wersję klusek <nawet wiem jaką!> i zużyje resztę. Ale potem naszła mnie ochota na placki. A jak przypomniałam sobie jeszcze o soku z jagód, który zajumałam z domowych przetworów - od razu wiedziałam co to będzie :D Tak więc ochoczo rano wstałam (jasne, jasne - ledwo zwlekłam się z łóżka!) i poszłam na śniadanko. 


Placki twarogowe z sosem jagodowym

Składniki:

  • 150g twarogu drobno mielonego
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki mąki
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • coś do posłodzenia
  • 2 łyżki mleka
  • sos: około 100ml soku z jagód + łyżka jagód + łyżeczka skrobi kukurydzianej

Przepis:

Ubijamy osobno białko. Do żółtka dodajemy twaróg, słodzimy - u mnie łyżeczka stevii - sos jagodowy jest słodki więc wolałam nie przesadzić ;) Następnie dodajemy mąkę z proszkiem i cynamonem - mieszamy dalej. Masa wychodzi gęsta - jeżeli zbyt gęsta jak u mnie to dodajcie odrobinę mleka.
Rozgrzewamy mocno patelnię, zmniejszamy gaz do minimum, nakładamy ciasto łyżką. Przykrywamy patelnię i smażymy tak placki  z obu stron.
Podajemy z sosem, który robimy następująco: wlewamy do rondelka sok z jagód (ja miałam taki fajny z jagodami w środku hehe) i gdy się podgrzeje to dolewamy skrobię rozpuszczoną odrobinę w wodzie (dosłownie drobinka wody!) powinien się zagęścić. jeśli nie - powtórzcie czynność ;)

Podałam dodatkowo z migdałami :B ommooom. Do tego kawusia i można przyjąć na klatę nowy, zje... ekhem fajny bardzo dzień.

Porady:

  • Patelnię przykrywamy po nałożeniu placuszków, żeby lepiej się usmażyły i nie byly surowe w środku :) Jak już je obrócicie na drugą stronę nie trzeba przykrywać. Mi ładnie odchodziły od patelni, bez tłuszczu. Były fajne grubiutkie <3
  • Jak nie macie soku z (gumi)jagód to możecie kupić np. borówki i zrobić sos na wzór tego (jak z kiwi). Dodajcie wtedy obowiązkowo miód żeby nadać słodkości ;)

 

4 komentarze:

  1. uwielbiam twarogowe! są takie delikatne i wręcz rozpływają się w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie wyglądają :) Na pewno super smakują!

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...