czwartek, 4 kwietnia 2013

Słodkie ciasteczka

Jejkuuu cały dzień na uczelni a i tak się człowiek nic pożytecznego nie nauczył. Eh... No ale chociaż poranek był słooodki <3
Zrobiłam śliczne goferki w kształcie ciastek :) Jak? CIASTKOWNICĄ! To taki cudowny wynalazek, który zamiast w popularne goferki formuje ciasto w śliczne ciasteczka.

Ciasto można jednak wykorzystać do robienia gofr,ów, podejrzewam, że porcja to około 2 solidnych gofrów. Ciasteczek z tej ilości składników wyszło mi około 15, aczkolwiek są malutkie ;)


 Gofrowe ciasteczka

Składniki główne:

  • 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 jajeczko
  • łyżeczka oliwy
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • dowolny aromat (u mnie migdałowy)
  • coś do posłodzenia (u mnie słodzik, ale mało)

Składniki dodatkowe (u mnie):

  • łyżka waniliowego serka homogenicznego
  • łyżeczka dżemu (z aronii)
  • kilka plasterków kiwi
  • łyżka miodu

Wykonanie:

Ubijamy białko i odstawiamy. Łączymy żółtko ze słodzikiem/cukrem, mlekiem, oliwą i aromatem. Dodajemy mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia (powoli wrzucamy do miski i mieszamy). Porządnie wymieszać wszystkie składniki mikserem. Białko dodać na końcu i wymieszać delikatnie łyżką. Robimy!

Wskazówki:

Ciasto nakładamy do gofrownicy lub ciastkownicy w takiej ilości, żeby się nie przelewało, inaczej wyleje się poza formę. Najlepiej jak miejsce na gofra/ciastko nie jest do końca zapełnione (ciasto troszkę urośnie).
Warto wysmarować formę odrobiną oliwy, żeby nie przywierało.
Nie dodawałam dużo słodzika, bo dodatki są słodkie, lepiej nie przedobrzyć ^^


Awww czyż nie są słodkie? Aż się miło z rana robi <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...