czwartek, 11 kwietnia 2013

Pora na deserek

Wypróbowałam go dwa razy, za pierwszym razem mi się nie udał - trochę za rzadki. Ale w smaku wyśmienity! Zaś za drugim razem.... stwierdziłam, że wolę ten rzadszy :D Podam Wam więc przepis na ten drugi, bardziej zwarty, gdybyście chcieli robić w formie. Natomiast jeżeli wolicie rzadszy to dajcie 1/2 porcji żelatyny i dodatkowo dodajcie łyżkę jogurtu naturalnego (płynnego). 
Do wykonania łatwy i niezbyt kosztowny, bo składniki są ogólnie dostępne :)
Smak tego deserku jest tak wyśmienity, że jest to mój absolutny faworyt <3


Sernikowy deser trojwarstowowy

Składniki główne:

Na porcję ze zdjęcia potrzebujemy:
  • 2-3 herbatniki
  • łyżkę masła orzechowego
  • łyżka oliwy
  • łyżkę dżemu na spód + łyżeczkę do masy (u mnie z aronii <3)
  • 2 łyżki zmielonego absolutnie twarogu (u mnie Emilka 0%)
  • 2 łyżki serka homogenizowanego waniliowego
  • 3 łyżeczki żelatyny + 1/3 szklanki wrzątku
  • coś do posłodzenia
Dodatkowo na górę dałam: łyżeczkę serka homo naturalnego i łyżeczkę miodu. Można też dać troszkę słonecznika, fajnie się komponuje smakowo :)


Jak robimy?

Rozpuszczamy żelatynę we wrzątku i odstawiamy na bok. Rozmieszaj dokładnie - żeby nie było grudek ;)
Spód:  Kruszymy herbatniki (włożyłam do mocnego woreczka i tłukłam młoteczkiem do mięsa :D Rada: uważaj tylko, żeby w woreczku nie było powietrza, bo pęknie i będziesz mieć herbatniki w całej kuchni hehe). Następnie rozgniatamy je razem z masłem orzechowym i łyżką oliwy na w miarę gładką masę ;) Nakładamy do miseczki. Kolejna warstwa to łyżka dżemu - rozsmaruj ją na ciasteczkowym spodzie.


Masa: W misce miksujemy twaróg z serkiem i dżemem + słodzimy do smaku. Dodajemy pomału żelatynę cały czas mieszając, nie chcemy żadnych grudek :P Nakładamy warstwę serową na gotowy już spód i do lodóweczki!
Jak stężeje dodajemy co lubimy na górę (u mnie miód i serek, a w poprzedniej wersji miód i słonecznik) i szamamy, najlepiej z kawusią :D

 

Wskazówki:

1. Nie masz lub nie przepadasz za: masłem orzechowym czy oliwą? Możesz zastąpić je zwykłym masłem, proporcją taką, żeby to jednak smak ciasteczek przebijał a nie masełka :P Wystarczy, żeby ciasteczka lekko się do siebie kleiły, nie muszą tworzyć zwartej masy. 
2. Jeżeli chcesz robić wersję mniej zwartą to tak jak wspomniałam wcześniej - mniej żelatyny + łyżeczka lub dwie jogurtu. Tylko wtedy obowiązkowo w miseczce, bo z formy się wyleje :P
3. Nie masz formy a miseczka ma zaokrąglony spód i się nie nadaje? Ja do pierwszej wersji wykorzystałam... opakowanie po truskawkach :D takie plastikowe pudełeczko niedużych rozmiarów hehe Miało co prawda dziurki na dnie, ale po prostu dodałam FOLIĘ. Dzięki temu można też było potem taki serniczek łatwy wyciągnąć ;)


Słuchaj mówię warto spróbować xd

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...