czwartek, 18 kwietnia 2013

Owsianka chałwowa

A na śniadanie dzisiaj była.... <werble> owsianka chałwowa :) Udało mi się wczoraj zdobyć całkiem ładna chałwę - 57% miazgi sezamowej (i to na początku składu!), brak dodatkowych tłuszczy i utwardzaczy, i na szczęście brak syropu glukozowego, czyli zła w płynnej postaci ;) Dodatkowo ma waniliowy posmak. I kosztowała około 6zł za 200g, więc patrząc na batoniki 50 gramowe za ponad 2zł to całkiem nieźle. Zwłaszcza, że już batoniki mają tłuszcze i syropki (ble).
Owsianka całkiem smaczna, choć następnym razem zrobię ją na samym mleku chyba - będzie miała bardziej mleczny, delikatniejszy smak :D Z wodą wyszło co najmniej średnio :P Ale i tak mi bardzo smakowała, bo jestem łasuchem i lubię chałwę <3


Waniliowa owsianka z chałwą

Składniki:

  • masa owsiankowa: 2 łyżki muesli, 2 łyżki owsianych błyskawicznych, 2 łyżki otrębów
  • około 100 ml mleka
  • 2 cienkie plastry chałwy (około 20-30 gram?)
  • kostka gorzkiej czekolady
  • 3 łyżki serka homogenizowanego waniliowego

Jak robimy:

Zalałam masę owsiankową na noc wrzątkiem, dodałam kilka kropel aromatu chałwowego (opcjonalne) i przykryłam. Ale można to zrobić też rano :) jak zawsze - zalać masę i poczekać z 2 minutki aż nasiąknie.
Rano podgrzałam dodając mleka i stevii (2 łyżeczki). Gdy całość się podgrzała i zgęstniała jeszcze bardziej dodałam pokrojone w kosteczkę plastry chałwy (zostawiłam 3 kosteczki do dekoracji). Mieszamy na małym ogniu.
Całość przelałam do miseczki, dodałam serek, posypałam startą kostką czeko i udekorowałam chałwą.
Smacznego <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...