czwartek, 18 kwietnia 2013

Naleśniki chrupaki

Dopiero zauważyłam, że nie dałam tutaj tego przepisu! Naleśniki chrupaki są obowiązkową pozycją śniadaniową <3 Są cienkie, chrupiące a do tego rozkosznie słodkie. Polecam wszystkim łasuchom!

Naleśniki chrupaki

Składniki i przepis na ciasto:

Ubijamy całe jajko, dodajemy 3 łyżki skrobi/mąki kukurydzianej, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, trochę mleka i słodzimy. Ciasto o konsystencji bardzo płynnej wlewamy na patelnię z łyżką oliwy, cienką warstwą.
Powinny wyjść 3 śmiesznie zawijające się naleśniki :)

Pomysły na chrupaki:

  • Orzechowy chrup - porządna łycha masła orzechowego typu crunchy w środku + łyżeczka na górze, całość posypać dowolnymi orzechami
  •  Bananowo-kokosowy chrup - zmiksować lub rozgnieść 1/2 banana, wpakować go do środeczka z łyżeczką wiórków kokosowych, a na wierzchu trochę serka homogenizowanego+ reszta banana + (znowu) kokosik
  • Chrup z twarogiem i dżemorem - wewnątrz łyżeczka dżemu (u mnie truskawka), na wierzch biały ser pokrojony w plasterki, a na złożonym już naleśniku serek homogenizowany i żurawinka
 
Co ciekawe najbardziej smakował mi ostatni z nich :O co jest mega zaskakujące z uwagi na fakt, że uwielbiam masło orzechowe i jestem absolutnie zakochana w kokosie! Ale ten ostatni... to jakiś smak z dzieciństwa, jednak twaróg z dżemem to I-D-E-A-L-N-A kompozycja, a ta żurawinka dopełniła całości <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...