środa, 17 kwietnia 2013

Mistrzowskie naleśniki

Śniadanie o jakim tylko marzyć. Wyobraźcie sobie rozpływającą się czekoladę, ciągnącą krówkę i odrobinę masła orzechowego, a wszystko w towarzystwie miękkiego banana i zawinięte w ciasto. CUDO! Nie mogę więc zostawić tego bez upamiętnienia <3 Na pewno jeszcze nie raz zawita w mojej kuchni.



Mistrzowskie, odsmażane naleśniki

Składniki na ciasto:

(na 3 średnie lub 2 duże naleśniki)

Dodatkowo:

  • banan
  • masło orzechowe
  • cukierek krówka
  • kostka gorzkiej czekolady

Przepis (na sukces!):

Wyrabiamy ciasto na naleśniki: miksujemy jajko z mlekiem, następnie dodajemy coś do posłodzenia (u mnie słodzik, ale niedługo będzie stevia <3), mąkę, proszek i wszystko razem na patelnię! Nakładamy takie porcje, żeby starczyło na 2-3 naleśniki (nie za grube). Grube naleśniki też pewnie ciężko byłoby zawinąć :P

Gotowe naleśniki nadziewam. Kroimy banana wzdłuż na 3 części (lub 2 dla dwóch naleśników) i przygotowujemy: kładziemy naleśnik, na środek kostkę czekolady, na kostkę kładziemy banana i zawijamy. Podobnie z pozostałymi: krówkę przecinamy wzdłuż na pół, kładziemy na środek naleśnika, banan i zawijamy. Ostatni zrobiłam z masłem orzechowym - łyżeczkę masła rozsmarowałam na naleśniku (bardziej na środku), na to bananek i zawijamy.

Zawijasy kładziemy na patelnię i smażymy na małym ogniu z dwóch stron. Można dodać do gotowych naleśników łyżeczkę miodu :)
SMACZNEGO!

 

 

Wskazówki:

  • Naleśniki są dobre również gdy przygotujemy je wieczorem a usmażymy rano :) więc jeśli po wczorajszym obiedzie zostało ich kilka to masz już pomysł na śniadanie!
  • Również jak nie masz zbyt dużo czasu rano możesz naleśniki usmażyć już wieczorem. Choć przygotowanie całości zajęło mi 15 minut ;)
  • Dodatki umieszczamy celowo na środku naleśnika, bo jak się rozpłyną nie chcemy utracić ani grama! W ten sposób nie wypłyną z naleśniczka <3
  • Staraj się wybrać możliwie prostego banana, albo mocno miękkiego, inaczej będzie się buntował :P
  • Świetnym dopełnieniem całości jest czekoladowa Inka <3 <na zdjęciu, w kubeczku>

Cudownie roztopiona krówka

5 komentarzy:

  1. Podliczałam dla koleżanki kcal, może ktoś będzie ciekaw :)
    Naleśniki:
    około 100ml mleka 0,5%- 40kcal
    3 płaskie łyżki mki pełnoziarnistej - 120 kcal
    1 jajko - 60kcal
    słodzik - 0kcal

    Dodatki:
    średni banan - 110 kcal
    mała kostka gorzkiej czeko (z Biedry) - 20kcal
    krówka - 40kcal
    masło orzechowe (łyżeczka) - 60kcal

    SUMA:
    Naleśniki - 220 kcal
    Dodatki - 230 kcal
    Naleśniki z dodatkami - 450 kcal

    :D

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam dziś te naleśniki i były przepyszne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha to super - też je dzisiaj ponownie zrobiłam :> dla siebie i chłopaka. W wersji z białą czekoladą, miodem i orzechami laskowymi oraz dżemem z aronii ;) oczywiście wszystko z bananem :D

      Usuń
    2. łaaa, jaka różnorodność :D następnym razem też się nimi trochę pobawię, hah :>

      Usuń
    3. zachęcam, ja uwielbiam eksperymentować ;) większość przepisów tutaj to eksperymenty :D

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...