środa, 3 kwietnia 2013

Manna z niespodzianką

Lub niespodziewajką, jak zwykliśmy mówić w mojej rodzince :P
Pomyślałam, że potrzebuję jakiejś wariacji z manną w roli głównej.
Z ostatnich świąt przywiozłam od mamy jej długowieczne konfitury, m.in. dżem z aronii, który smakuje po prostu niebiańsko! Musiałam go więc szybko wykorzystać hihi :> Poniżej przepis, który można dowolnie modyfikować, jemy to, co lubimy, a że ja uwielbiam dżem i masło orzechowe...


Manna z niespodzianką

Składniki:

  • 1/3 szklanki kaszy manny
  • 1,5 szklanki mleka
  • coś do posłodzenia
  • niespodzianka, czyli do wyboru:
    • 1 łyżka dżemu z aronii + łyżeczka masła orzechowego (mój wybór)
    • łyżka masła orzechowego i kostka czekolady (też wypróbowałam)
    • jakakolwiek niespodzianka, ważne by smakowała! :D
  • posypka na górę, u mnie cynamon

Jak to się robi?

Niezwykle prosto! Zawsze robiąc mannę na początek podgrzewamy mleczko na małym gazie (u mnie zwykłe, krowie, 0,5%). Gdy się zagrzeje dodajemy pomalutku mannę cały czas mieszając.
Gdy manna zgęstnieje przelewamy 2/3 do naczynia, następnie na środek dodajemy naszą niespodziewajkę i przykrywamy pozostałą częścią kaszy. Na górę dajemy to, co lubimy.

Wskazówki:

Zawsze postaram się, jak na ciocię Dobra Rada przystało, przekazać kilka wskazówek odnośnie potrawy. Osobiście zawsze przy gotowaniu mleka używam trzepaczki i ubijam je, dzięki czemu powstaje super piana, a cała manna jest delikatniejsza.
Zależnie też od ilości manny potrawa będzie gęstsza lub rzadsza (wydaje się oczywiste, ale może nie wszyscy wiedzą), moja wyszła pół na pół ;)
Wkładanie do środka niespodzianki sprawia, że rozpuszcza się ona i jest dużo smaczniejsza. jest też elementem zaskoczenia, no może trochę trzeba poudawać ;) Ale taką wersję bardzo lubię.

Polecam, a poniżej wariacja dla mojej małej siostry!



2 komentarze:

  1. jakich aromatów używasz? chcę kupić, ale nie wiem z jakiej firmy są najlepsze. co polecasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo rzadko używam aromatów, jak już to zwykłe ze sklepu (dr. Oetker). Raz kupiłam na allegro orzechowy i chałwowy - ten pierwszy jest bardzo fajny. Oba na bazie wody, ale generalnie nie ma różnicy :)

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...