sobota, 13 kwietnia 2013

Leniwe w kilka minut

Leniwe może są ale szybko się je robi :D I są bardzo smaczne. Zrobiłam sobie na kolację, bo już chyba tylko mąka i twaróg mi zostały xd i melon - ale to w następnej notce ;)
Wyszła dość spora porcja, ale ja bym nie dała rady??? Pochłonęłam całość i nie żałuję - były po prostu smakowite. Miód w gębie (dosłownie i w przenośni). Polecam :)


Leniwe z cynamonem

Składniki na leniwe:

  • 120-150 gram twarogu (bardzo drobno mielony - u mnie Emilka)
  • 3 solidne łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1 jajko
  • 2 łyżki otrębów (u mnie mieszanka owsiano-pszenne)
  • łyżeczka cynamonu

Dodatkowo:

  • łyżka lub dwie musu jabłkowego (lub startego jabłuszka)
  • łyżeczka lub dwie miodu
  • ze dwie łyżki mąki do posypania stolnicy

A robimy tak:

Mieszamy w misce jajko z twarogiem i dosładzamy do smaku. Następnie dodajemy mąkę, cynamon i otręby. Ja mieszałam wszystko od początku dużą łyżką i Wam też polecam. Masa będzie bardzo gęsta. Wymieszajcie dokładnie.
Zanim będziemy formować leniwe przygotujcie garnek z około litrem wody. Wodę delikatnie posolić i zagotować. W tym czasie zabieramy się za leniuszki :)
Ciast będzie się kleić - ale jest na to sposób! Wysypcie trochę mąki na blat lub stolnicę (jeśli posiadacie), natomiast ręce wysmarujcie wodą lub oliwą z oliwek (ja wybrałam oliwę). Teraz formujemy wężyki, lekko je spłaszczamy i kroimy na kawałeczki. Proste :D
Gdy woda wrze zmniejszamy gaz i wrzucamy leniuszki - po kolei, jeden za drugim, aby się nie posklejały :)
Jak wybiją do góry można wykładać na talerz. Trwa to względnie krótko :D



Dodajemy sobie musu, oblewamy całość miodem i jak lubimy - dodajemy jeszcze cynamonu (ja dodałam, mniam!). U mnie także herbatka z cynamonem - czyli zwykła czarna herbata z 1/2 łyżeczki cynamonu :D
Smacznego kochani <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...