wtorek, 30 kwietnia 2013

Leniuszki z czekoladą

Chodziły za mnie już chyba od tygodnia, ale jakoś nie miałam ochoty na słodki obiad. Wystarczą mi śniadania ;) No ale wreszcie się doczekały! Zrobiłam leniwe z czekoladą w środku i muszę powiedzieć, że.... były cudowne <3 tak jak się spodziewałam. Zrobiłam też do nich karmelową zasmażkę, aczkolwiek jej ilość mnie przerosła :D Musiałam odłożyć część, bo bym się zasłodziła (ja?! To w ogóle możliwe?). Na szczęście jogurt pomógł i zbilansował słodkość. A dodam, że leniuchów nie słodziłam! 
Ale dla Was podam już bardziej racjonalną porcję słodyczy :)

Leniwe z czekoladą i karmelowym sosem

(Jak szaleć to szaleć, a co!)

Skład na leniwe:

  • 150g twarogu drobno mielonego (u mnie Emilka 0%)
  • 3 łyżki mąki (2 x pełnoziarnista pszenna + 1 owsiana)
  • 1 jajko
  • łyżka otrębów pszennych
  • odrobina czekoladowych kropelek (ja użyłam takich w różowym opakowaniu, do pieczenia - miały ładny skład - miazga kakaowa na początku :>)

Skład na sos:

  • łyżka miodu
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • łyżeczka oliwy
  • garść żurawiny

Przepis:

W garnku wstawiamy wodę (około litra?). W tym czasie ubijamy jajko (całe) i dodajemy twaróg. Mieszamy porządnie. Następnie dodajemy mąkę i otręby. Mieszamy ponownie. Powinna wyjść gęsta masa. Moczymy rączki w odrobienie wody lub oliwy i formujemy z ciasta kuleczki. Do środka wciskamy 2-3 kropelki czekoladowe (są malutkie). Ciasto się klei więc warto odkładać kluski na blat posypany mąką :) 
Gdy woda w garnku zacznie się gotować zmniejszamy gaz i wrzucamy po kolei kuleczki. Gotujemy aż wszystkie wypłyną + ze 2 minutki po tym. W tym czasie możemy zrobić sos.
Grzejemy oliwę i wrzucamy wiórki kokosowe. Całość prażymy na małym gazie. Gdy trochę zbrązowieją dodajemy żurawinę i miód. Mieszamy.
Wykładamy kluski na talerz, polewamy gęstym karmelowym sosem i dodajemy jogurt grecki (nie trzeba, ale ja polecam ;D).

Czekolada cuuuuuuuudownie się rozpuści ^^a zasmażka doda słodkości i chrupkości. Jogurt idealnie balansuje słodycz <3 Wszystko cudownie się wkomponowało. Już mam pomysł na kolejne leniuszki ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...