sobota, 27 kwietnia 2013

Kocham placki z miodem

Dzisiaj miałam przepyszne śniadanie - placki bananowo-owsiane z miodkiem <3 Są grubiutkie, pulchne, bardzo delikatne w smaku - polecam. Ogólnie placki są akurat śniadaniem dla wytrwałych - chwilę się je robi niestety :) Ale ich smak wynagradza każdą minutkę. W przypadku bananowo-owsianych można już wieczorem przygotować część składników - zblendować banana i zalać płatki owsiane do wsiąknięcia. W ten sposób przyspieszy się nieco proces tworzenia porannego posiłku :D Jeżeli wolicie aby placki były jaśniejsze do zblendowanego wieczorem banana dodajecie odrobinę cytryny (kilka kropel) - powinno to utrzymać wtedy jego jasny kolor :) Natomiast mi kolor nie przeszkadzał ani trochę :P 
Dobrze, dobrze - zapodaję przepis na istne cudo <3


Bananowo-owsiane z miodem

Składniki:

  • 3 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 płaska łyżka mąki (pełnoziarnista pszenna)
  • 1 jajko
  • 1 dojrzały banan
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • miód (ile chceta!)
  • serek homo waniliowy (nieobowiązkowy, ja lubię)
  • orzechy (nieobowiązkowe, u mnie brazylijskie <3)

Przepis:

Płatki zalewamy wrzątkiem i czekamy aż wchłoną wodę całkowicie. W tym czasie blendujemy bananka (tak jak wspominałam, te dwie czynności można wykonać wcześniej, wieczorem poprzedniego dnia). Płatki + banan + jajko miksujemy razem. Można dosłodzić - ja uważam, że nie trzeba. Dodajemy mąkę z proszkiem i mieszamy. Smażymy na rozgrzanej mocno patelni, na małym ogniu, raczej bez tłuszczu :) Gdy pojawią się bąbelki - przewracamy placek na drugą stronę.


I voilà - mamy cuda na talerzu :) Wychodzi ich średnio 8-9 (zależy od grubości i wielkości).
Miód jest absolutnie obowiązkowy - nawet się nie ważcie go pominąć :P




 


Czyż nie są cudowne??? <3
Miłego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...