poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Klasycznie ryżowo


Wczoraj zrobiłam pyszną kolację, aczkolwiek można traktować też jako śniadanko :D Po prostu miałam ochotę na coś... ryżowego <3 zrobiłam płatki ryżowe na mleku z musem jabłkowym (lekko kwaśnym, mojej mamy), cynamonem i miodem <3 Dodałam pistacje, bo miałam na nie chęć, a dla Mojego zrobiłam wersję z rodzynkami hihi

 

Kleik ryżowy z jabłuszkiem

Składniki: 

  • pół szklanki płatków ryżowych błyskawicznych
  • szklanka mleka
  • 2-3 łyżki musu jabłkowego
  • cynamon
  • coś do posłodzenia (u mnie słodziak)

Dodatkowo:

  • pistacje
  • łyżeczka miodu 
Składniki, których używam zobaczycie tutaj.

Jak?

Gotujemy posłodzone mleko, a gdy będzie ciepłe dodajemy płatki ryżowe i cały czas mieszamy na małym ogniu do momentu zgęstnienia. Gdyby długo nie gęstniało możemy dodać trochę płatków. Ukladamy warstwowo: Kleik + mus jabłkowy + cynamon



I tak aż wykorzystamy cały kleik (u mnie wyszły 3 warstwy kleiku + dwie jabłek) na górę dodajemy łyżeczkę musu, cynamon, pistacje i łyżeczka miodu.

 Wskazówki:

Ja lubię na gęsto, więc składniki są 2:1 (mleko:płatki), jeżeli lubicie bardziej płynnie i kleiście to można oczywiście zmienić proporcje :) Jak lubicie rodzynki to na pewno będą świetnie tu komponować i smakować, osobiście nie lubię więc nie dodawałam ;D



Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...