niedziela, 28 kwietnia 2013

Kiwi z cytryną

Te dwa owoce bardzo się chyba lubią. Po dzisiejszym śniadaniu odkryłam, że takie połączenie smakowo bardzo mi odpowiada. Postanowiłam zrobić tego więcej :D I tak oto powstał cały słoiczek tego cudu + jeszcze trochę na deser (w następnej notce). Jeżeli jeszcze nie próbowaliście takiego miksu smaków to gorąco polecam - gwarantuję, że nie odkleicie się od słoiczka :D


Dżem o smaku kiwi z cytrynką

Składniki:

  • 4 lub 5 dojrzałych kiwi
  • 2,5 łyżki miodu
  • łyżka soku z cytryny
  • skórka z połowy cytryny
  • 2,5 łyżeczki skrobi kukurydzianej
  • łyżka wody

Jak robimy:

Obieramy i drobno kroimy kiwi. Wrzucamy do garnuszka i podgrzewamy na małym ogniu co jakiś czas mieszając. W tym czasie na tarce ścieramy skórkę z połowy cytryny (tę żółtą, bez białej). Skórke dorzucamy do kiwi. Następnie odkrajamy jeszcze małe plasterki skórki z cytryny i kroimy na mini-kawałeczki. Dorzucamy do garnka. Po chwili gotowania wlewamy miodek i mieszamy.
Odlewamy trochę soku z kiwi do małej miseczki i tam też dodajemy sok z cytryny i wodę. To posłuży nam za rozmieszanie skrobi :) Rozpuszczamy więc skrobię w miseczce z płynem i gdy kiwi w garnuszku zacznie już bulgotać dolewamy zawartość i mieszamy. Na małym ogniu cały czas mieszamy aż uzyskamy gęstą konsystencję. Wyłączamy gaz, odstawiamy na jakieś 10 minut :) Potem do słoiczka hop - gotowe!

Słodycz miodu, orzeźwienie kiwi i kwasowość cytryny - GENIALNE POŁĄCZENIE!


Moje rady:

  • Warto by kiwi było dojrzałe - jest wtedy miękkie i łatwiej wydobywa się je ze skórki :) Poza tym wtedy nawet środek (to białe coś) owocu jest miękki i jadalny :D
  • Konsystencja powstałego dżemu przypomina trochę kisiel ;) Jeżeli lubicie takie totalnie gęste dżemory to oczywiście dodajcie odrobinę więcej skrobi - np. 3,5 łyżeczki.
  • Dodałam tyle miodu ile uznałam za stosowne - zachowałam kwasowość ale w słodkiej otoczce :) Jak lubicie mocno słodkie - nie żałujcie sobie, obyście tylko nie zabili prawdziwego smaku :D
  • Skórkę z cytryny utrzyjcie na całkiem drobno.
  • Wykorzystałam słoiczek po dżemie "Owocowa rozkosz" i nie zmieściła mi się całość ;) ale i tak chciałam trochę podjeść :D Zrobiłam z pięciu kiwi.

4 komentarze:

  1. Ojojoj! Ale bym zjadła, tylko nie mam czasu na zrobienie i nie mam skrobi... Jak ją tylko dorwę razem z czasem to na pewno sobie zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. u mnie to znika w kilka dni więc nie trzeba xd to raczej taka konfiturka "na teraz" :)

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...