środa, 10 kwietnia 2013

Co z tym melonem??

Nie jestem wielką fanką melona, ale kupiłam go przez przypadek xd (tak, jestem zdolna wiem). I przecież nie wyrzucę go bo to skarbnica witamin i mikroelementów!!! Dobra, zatarłam rączki - poszukam w necie - pomyślałam. Szukam, szukam i nic mnie nie zainteresowało w sumie. Może poza lodami, ale do nich trzeba śmietany, jakiś cukrów itp. No nie będę wpychać w siebie pustych kalorii. Kaloria zawsze spoko, ale niech coś wnosi do organizmu a nie... I w końcu uznałam, że zrobiem placki :B
I tak powstało coś, co bardzo zaskoczyło mnie swoim smakiem.... było dobre, nawet bardzo. Ale bardziej niż na tym, czy było smaczne skupiłam się na tym, że było totalnie INNE. Znacie to uczucie gdy poznajecie totalnie nowy smak? Ja go doświadczyłam i woooooow :D




Imbirowo-melonowe placki z miodem

Składniki podstawowe:

  • 3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • łyżka serka homogenizowanego naturalnego
  • 1 jajko
  • 1/2 melona średniej wielkości (u mnie zielony, małosłodki)
  • łyżeczka proszku do pieczenia (płaska!)
  • 1/3 łyżeczki imbiru

A na górę:

  • trochę serka homo naturalnego
  • z 3-4 łyżeczki miodu lub więcej ;)
  • dwa plasterki melona

Jak robimy?

Całe jajko dajemy do miski (bez skorupki oczywiście xd) i miksujemy, słodzimy wg uznania (u mnie słodziak). Mango kroimy na kawałki (warto obejrzeć na internecie jak to robić) i blendujemy. Taką paciaję dorzucamy do jajeczek i miksujemy razem z łyżką serka :D następnie pomalutku mąka, proszek do pieczenia i imbir. Wszystko dokładnie mieszamy, wychodzi całkiem gęsta masa. Na patelnie i NA MAŁYM OGNIU (tylko wtedy dopieką się cudownie w środeczku).
Chwilę to potrwa, ale dzięki takiemu pieczeniu wyjdą doskonałe - grubaśne, upieczone ale wilgotne w środku, o zwartej konsystencji. Tylko spójrzcie jakie grubaski wyszły *radocha*


Następnie dekorujemy według uznania, ja polałam masą miodu :D ten dodatek nie zabrał im smaku, ale dodał słodyczy i był to strzał w 10! Nawet mango w czystej postaci mi smakowało - co ten miód robi z jedzeniem hehehe



Polecam Wam z całego serca, nie przejmujcie się jeśli nie lubicie mango - ja też za nim nie przepadam! Ale się przełamałam i nie żałuję, warto poznawać nowe smaki :D

4 komentarze:

  1. ile mniej więcej ma 1 taki placuszek? i ile ich wychodzi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wychodzi około 14 a ile ma... podliczymy :)
      1 jajko to 70kcal
      3 łyżki mąki - 140kcal
      2 łyżki serka homo - 30kcal
      3 łyżeczki miodu - 120kcal
      1/2 melona Galia - 100kcal
      ---------------------------
      SUMA: 460 kcal
      Na placek: około 33 kcal

      :) Placki miały średnicę około 7 cm i były grubaśne ;)

      Usuń
    2. Jak odejmiesz miód w ogóle to wychodzi 340kcal, czyli 24 kcal na placek

      Usuń
  2. O jezu! Chcę to! A jeszcze jakbyś mi zrobiła i przywiozła. Ojojojoj...

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...