wtorek, 16 kwietnia 2013

Bananowe kluski na chmurce

Dzisiejsze śniadanie było zwyczajnie cudowne! Ale czego się spodziewać po tak cudnym połączeniu: banan, kokos, orzechy i krówka <3 Ta wersja klusek zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu niż jabłkowa. Może dlatego, że banan jest delikatniejszy? A może ze względu na obecność moich ulubionych smaków ;)
Potrawa potocznie nazywana kluskami lanymi na mleku, jednak moje mleko było jak pianka więc niech są kluski na chmurce :D
Polecam Wam z całego serca!


Bananowo-kokosowe kluski na chmurce

Składniki na kluski:

  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • łyżka mąki owsianej
  • 1 jajko
  • 1 banan
  • 250 ml mleka
  • coś do posłodzenia (u mnie słodziak)
  • łyżka wiórek kokosowych

Dodatkowo:

  • mała garść mieszanki studenckiej
  • 1 cukierek krówka

Wykonanie:

 

Banana traktujemy tarką ;) na dużych oczkach, aby w pełni rozkoszować się smakiem. 
Jajko ubijamy porządnie w misce (całe) i dodajemy mąkę, wiórki oraz startego banana. Mieszamy najlepiej już ręcznie. Można dodatkowo posłodzić. 
W tym czasie wstawiamy na mały gaz mleko i gotujemy. Aby uzyskać piankę trzeba ubijać chwilę trzepaczką (wcale nie długo). Gdy się zagotuje wrzucamy do niego nasze ciasto z użyciem dużej łyżki. Pomalutku i zrobią się kluseczki :) Do potrawy dodajemy co lubimy - u mnie orzechy i krówka.

To było cudowne śniadanko, które będzie często gościć w mojej kuchni!




4 komentarze:

  1. Zrobiłam i właśnie spałaszowałam, tylko że w wersji bez krówki i kokosu, a z 40-gramową porcją mąki. Było PYSZNE! Tylko się za szybko skończyło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 40gram to ile? xd bo ja zawsze "na łyżki" lub "na szklanki" podaję hahahaha

      Ja uwielbiam te kluseczki <3

      Usuń
  2. Cztery czubaśne łyżki :D ja też już uwielbiam, proszę o więcej takich mlecznych przepisów :3

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...