wtorek, 23 kwietnia 2013

Babciny grysik

Czasem tak mam, że dopadają mnie jakieś głupie melancholie. Dzisiaj zapodaję przepis na grysik, który towarzyszy mi od małego. Zawsze go uwielbiałam, a już ten babciny smakował najlepiej. Nie wiem, co do niego dodawała, ale musiał być to chyba jakiś proszek szczęścia. W moim go nie ma, ale smakowo daje radę :) Być może dlatego właśnie takim sentymentem darzę kaszę manną.
Jest lekki i puchaty, słodki ale stonowany, delikatny ale nieźle zapycha ;) Skórka tworząca się na powierzchni, w połączeniu z cynamonem jest tym, co lubiłam najbardziej. 
Polecam, warto wrócić do smaków z dzieciństwa. Moim jest właśnie grysik z jagodami.


Grysik z jagodami

Składniki:

  • 3 płaskie łyżki kaszy manny
  • szklanka mleka (250ml)
  • coś do posłodzenia (u mnie 2 lyżeczki stevii)
  • cynamon
  • 1 białko od jajka
  • kilka łyżek soku z jagodami (najlepiej własnej roboty)

 Przepis:

Mleko gotujemy na małym gazie. W tym czasie ubijamy białko na pianę, z odrobiną soli. Gdy mleko się zagotuje słodzimy (czym lubimy) i dodajemy kaszy cały czas intensywnie mieszając. Zmniejszamy gaz. Gdy po chwili wszystko zgęstnieje wyłączamy gaz i dodajemy białko, dalej intensywnie mieszamy na gładką masę. Przelewamy do miseczki. Posypujemy cynamonem i odstawiamy na chwilkę. Później dodajemy sok z jagodami.


Tak mi czasem tęskno. Za tymi czasami gdy jedynym problemem był fakt, że trzeba było wrócić wieczorem do domu, będąc w trakcie fajnej zabawy.

2 komentarze:

  1. MNIAM! Co prawda u mnie w innej wersji, bo bez jagód, a z agrestem, czerwoną porzeczką i bananem, ale sam pomysł dodania białka do manny.. nie no, nigdy bym nie wpadła, a jest PYSZNIE! :D Właśnie wcinam :3. A jeśli tak bardzo uwielbiasz mannę, jak ja, to polecam swoją ulubioną wersję: http://www.ilewazy.pl/porcja-korzenno-czekoladowej-kaszy-manny. Przepis jest w pierwszym komentarzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. korzenno-czekoladowa? Super pomysł :D

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...