piątek, 12 kwietnia 2013

Akcja melon part 2

Połowę melona ostatnio wykorzystałam, ale zostało drugie pół :D Wzięłam więc ćwiartkę, pokroiłam na kawałeczki i pomyślałam - zrobię deser! I tak oto powstało coś nowego - zarówno smakowo jak i wizualnie :D Jeżeli chodzi o przepis - podam wszystkie składniki, które wykorzystałam, aczkolwiek czujcie się wolni w ich dobieraniu :) jak czegoś nie lubicie lub nie macie - zastąpcie innym, ja tak zawsze robię ;)
Deserek cudowny - nie trzeba w ogóle słodzić.

 Deserek ze smażonym melonem

Składniki:

  • 1/4 melona pociętego w kosteczkę
  • łyżeczka miodu
  • 2-3 herbatniki
  • łyżka serka homo waniliowego
  • łyżka musu jabłkowego lub startego jabłka
  • 2 plastry białego sera
  • kostka czekolady gorzkiej
  • cynamon
  • herbatnik do dekoracji
  • łyżeczka słonecznika

Jak robimy:

Melona kroimy na drobną kosteczkę. 1/2 łyżeczki oliwy na patelnię, rozgrzewamy i zmniejszamy gaz. Wrzucamy mango i smażymy. Po chwili dodajemy łyżeczkę miodu i troszkę cynamonu, mieszamy, smażymy dalej.

W tym czasie układamy warstwy:
Kolejno serek homo, mus jabłkowy, cynamon, pokruszone herbatniki. Gdy nam się ładnie mango zarumieni ściągamy z patelni i dodajemy jako kolejną warstwę (pozostałości miodu i cynamonu również w miarę możliwości z patelni ściągamy i dodajemy). Na to słonecznik, biały ser i czekolada.
Całość wstawiamy na minutę lub dwie do mikrofalówki (jak zacznie bulgotać to wyjmijcie :P).



Taki tam deserek na szybko ^^ Robiłam go jakieś 10 minut :P Moja rada: uważajcie, żeby naczynie, w którym robicie było przystosowane do wykorzystania w mikrofali, inaczej nie ponoszę odpowiedzialności za akcje xd Grzejcie tyle, żeby czeko się chociaż trochę rozpuściła, ale jak zacznie bulgotać - wyjmijcie.
uwaga bo środek będzie mega gorący :D
Smacznego życzę :>


1 komentarz:

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...